Czterech polskich wydawców w finale INMA Global Media Awards 2025

Kapituła konkursu doceniła projekt Salonu "Rzeczpospolitej" (fot. materiały prasowe)
"Gazeta Wyborcza", "Rzeczpospolita", Ringier Axel Springer Polska i Burda Media Polska znalazły się w finale międzynarodowego konkursu INMA Global Media Awards 2025.
"Gazeta Wyborcza" została nominowana w kategorii Najlepsza innowacja w transformacji redakcji za projekt transformacji lokalnych newsroomów, który był prowadzony w latach 2023-2024. Polegał na zmniejszeniu liczby artykułów, które nie cieszyły się zainteresowaniem czytelniczek i czytelników, wzmocnieniu dziennikarstwa lokalnego i dostosowaniu portfolio wydań drukowanych do potrzeb czytelniczek i czytelników oraz zmieniającego się rynku prasowego w Polsce.
"Rzeczpospolitą" nominowano w eventowej kategorii Najlepsze wykorzystanie wydarzenia do budowania marki informacyjnej za stworzenie Salonu "Rzeczpospolitej" na Forum Ekonomicznym w Karpaczu.
Ringier Axel Springer został nominowany w kategorii Najlepsze wykorzystanie sztucznej inteligencji w produktach skierowanych do klientów za stworzenie wirtualnego przewodnika turystycznego po Niemczech, który działa na stronach Onetu.
Burda Media Polska została nominowana w kategorii Najlepszy pomysł na zwiększenie sprzedaży reklam za projekt Wdrożenie questvertisingu jako dodatkowego źródła przychodów z reklam, który był realizowany na podstawie badań społecznych we współpracy z Uniwersytetem SWPS.
W tegorocznej edycji konkursu INMA Global Media Awards, organizowanego przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Mediów Informacyjnych (INMA) nagrody przyznawane są w 20 kategoriach, obejmujących obszary takie, jak strategia rozwoju marki, innowacje cyfrowe, subskrypcje, reklama, dziennikarstwo oraz eventy. W konkursie bierze udział ponad 286 marek medialnych z 49 krajów, a w tym roku zgłoszono 839 projektów. Do finału zakwalifikowało się 199 najlepszych inicjatyw z całego świata.
Zwycięzcy konkursu zostaną ogłoszeni 22 maja 2025 roku podczas gali w Nowym Jorku, która będzie stanowić część INMA World Congress of News Media.
(PAR, MAK, 11.03.2025)
