Thomson Foundation przygotowała dla dziennikarzy bezpłatne kursy online
Kurs poświęcony rozwojowi biznesowemu mediów jest przeznaczony głównie dla małych lokalnych mediów (fot. Thomson Foundation/materiały prasowe)
Bezpłatny kurs online na temat rozwoju biznesowego dla mediów przygotowała Thomson Foundation, londyńska organizacja pozarządowa wspierająca rozwój mediów. Kurs przeznaczony jest głównie dla małych i lokalnych redakcji.
Kurs to praktyczny przewodnik, który podpowiada, jak stworzyć skuteczną i zrównoważoną strategię rozwoju biznesu medialnego. Uczestnicy poznają sposoby na dywersyfikację źródeł przychodów wydawnictwa i redakcji oraz metody zarabiania na treściach redakcyjnych. Dowiedzą się, jak zarządzać newsroomem i jak korzystać z danych, aby pozostać w kontakcie z odbiorcami. Kursanci dowiedzą się, jak ustalić cele i zadania, które wspierają misję wydawnictwa i redakcji oraz pomagają firmie odnieść długofalowy sukces.
Rozwój biznesu medialnego to niejedyny kurs przygotowany przez Fundację. Dziennikarze mogą też wziąć udział w trzech innych, prowadzonych w języku angielskim. To kursy poświęcone tworzeniu i promocji podcastów, podstawom dziennikarstwa śledczego i bezpieczeństwu cyfrowemu.
Trwające od 3 do 4 godzin kursy przeznaczone do samodzielnej nauki są częścią programu Thomson Foundation's Modern Journalism Skills 2022. Dziennikarze, którzy ukończą dwa z trzech kursów, będą mogli zwrócić się bezpośrednio do Thomson Foundation o wydanie certyfikatu ukończenia. Będą mogli również poprosić o godzinną konsultację online z wykładowcami kursu i omówić z nimi projekt własnego podcastu lub historii śledczej czy poprosić o konkretne porady dotyczące ich bezpieczeństwa cyfrowego.
Na kurs można się zapisać pod tym linkiem.
(PAR, 23.10.2022)