Starcom i Value Media najlepiej ocenianym agencjami mediowymi w raporcie Recma
Raport Recma "The Qualitative Evaluation Poland" jest publikowany dwa razy w roku (fot. materiały prasowe)
Agencje mediowe Starcom (Publicis) i Value Media razem z Mediaplus (Groupe One) zostały uznane za "dominujące" w raporcie Recma "The Qualitative Evaluation Poland" dotyczącym domów mediowych.
Starcom otrzymał 23 pkt (o dwa mniej niż w poprzedniej edycji) w łącznej punktacji raportu, co przełożyło się na najwyższą ocenę "dominującą". Value Media zdobyła 21 pkt (o 1 punkt więcej niż ostatnio). Ocena "dominująca" jest przyznawana agencjom, które dostały od 20 pkt włącznie.
Czytaj też: Podróże pociągiem w Jakdojade promowane w kampanii
Na trzecim miejscu rankingu znalazła się Spark Foundry – dostała 18 pkt i ocenę "wysoką". Tak samo oceniono Havas Media (17 pkt), MediaCom (17) i Zenith (15). Wavemaker dostał ocenę "bardzo dobrą" i 11 pkt.
Value Media otrzymała również najwyższe noty w rankingu vitality, który ocenia dynamikę rozwoju firm na podstawie chociażby rozwoju portfolio czy zdobytych nagród – dostała 14 punktów. Havas Media w tym rankingu zdobyła 13 pkt, a Spark Foundry – 12.
W ocenie dotyczącej struktury (w której bierze się pod uwagę m.in. liczbę zatrudnionych pracowników, liczbę obsługiwanych dużych i lokalnych marek oraz uzależnienie od największych budżetów) zwycięzcą został Starcom (12 pkt), MediaCom był drugi (11 pkt), a trzecie miejsce zdobyły ex aequo Value Media oraz Wavemaker (po 7 pkt).
Czytaj też: SentiOne z funkcją ułatwiającą monitorowanie nastrojów wokół marki
W rankingu Client portfolio growth najwyższym – bo aż 55-proc. – wzrostem bazy klienckiej rok do roku mogła pochwalić się dentsu X. Druga była Value Media (54 proc.), a ostatnie miejsce na podium zdobyła Spark Foundry (19 proc.).
Ranking Recma publikowany jest dwukrotnie w roku. Na podstawie analizy przyznawane są agencjom oceny: "dominant" (dominujący), "high" (wysoki), "very good" (bardzo dobry), "good" (dobry) oraz "average" (średni).
Czytaj też: Tigers promuje włoską markę Control na TikToku
(KAP, 17.10.2022)