We wrześniu TVP 2 ze wzrostem udziałów w grupach 16-49 i 16-59
Wyniki rok do roku poprawiły kanały informacyjne (fot. Cottonbro/Pexels.com)
We wrześniu TVP 2 jako jedyny nadawca z tzw. wielkiej czwórki zwiększył udział w widowni telewizyjnych w grupach komercyjnych 16-49 i 16-59. TVP 1 prowadził w grupie ogólnej, a w TVN w grupach komercyjnych.
W grupie ogólnej, czyli wśród widzów powyżej 4. roku życia, TVP 1 miał 9,09 proc. udziału w rynku, co oznacza spadek z 9,7 proc. we wrześniu 2021 roku. Udział TVP 2 spadł z 7,73 proc. do 7,48 proc., Polsatu – z 8,13 proc. do 7,45 proc., a TVN – z 7,74 proc. do 7,35 proc.
Czytaj też: Prezydent wybrał Hannę Karp i Marzenę Paczuską. Jest już pełny skład KRRiT
Za tzw. wielką czwórką były kanały informacyjne TVN i TVP. TVN 24 zwiększył udział z 5,06 proc. do 5,85 proc., a TVP Info – z 4,04 proc. do 5,08 proc.
W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze:
- TV 4 – 3,07 proc. (spadek z 3,54 proc.),
- TVN Siedem – 2,95 proc. (spadek z 3,53 proc.),
- TV Puls – 2,9 proc. (spadek z 3,9 proc.)
- i Polsat News – 1,79 proc. (wzrost z 1,49 proc.).
W grupie komercyjnej 16-49 prowadził TVN z 9,77 proc. wobec 10,23 proc. we wrześniu 2021 roku. Polsat uzyskał 7,95 proc. (spadek z 8,72 proc.), TVP 2 – 5,96 proc. (wzrost z 5,91 proc.), TVP 1 – 5,85 proc. (spadek z 5,89 proc.).
Czytaj też: Lis nie będzie skarżył Jadczaka za tekst o mobbingu. Jadczak odpowiada
Dalej w 16-49 były:
- TVN Siedem – 3,96 proc. (spadek z 4,82 proc.),
- TVN 24 – 3,49 proc. (wzrost z 3,01 proc.),
- TV Puls – 3,42 proc. (spadek z 4,73 proc.),
- TV 4 – 2,87 proc. (spadek z 3,11 proc.),
- TTV – 2,37 proc. (spadek z 2,92 proc.)
- i TVP Info – 2,15 proc. (wzrost z 1,67 proc.).
Natomiast w grupie komercyjnej 16-59 pierwszy był TVN, notując 8,75 proc., podczas gdy rok wcześniej miał 9,05 proc. Udział Polsatu wynosił 7,78 proc. (spadek z 8,59 proc.), TVP 1 – 6,77 proc. (spadek z 6,81 proc.), a TVP 2 – 6,09 proc. (wzrost z 5,94 proc.).
Czytaj też: Niepewna przyszłość tygodnika "NIE" po śmierci Jerzego Urbana
We wrześniu kategoria others unrecognized, czyli niezidentyfikowanych treści wideo (np. oglądanych na telewizorze treści z serwisów subskrypcyjnych poprzez aplikacje na Smart TV), stanowiła 9,23 proc. udziału w rynku w grupie ogólnej (wzrost z 7,12 proc.), w 16-49 – 14,96 proc. (wzrost z 11,02 proc.), a w 16-59 – 12,52 proc. (wzrost z 9,05 proc.).
Dane: Nielsen Media.
(KOZ, 04.10.2022)