Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: badania telewizji

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 04, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

We wrześniu TVP 2 ze wzrostem udziałów w grupach 16-49 i 16-59

Wyniki rok do roku poprawiły kanały informacyjne (fot. Cottonbro/Pexels.com)

We wrześniu TVP 2 jako jedyny nadawca z tzw. wielkiej czwórki zwiększył udział w widowni telewizyjnych w grupach komercyjnych 16-49 i 16-59. TVP 1 prowadził w grupie ogólnej, a w TVN w grupach komercyjnych.

W grupie ogólnej, czyli wśród widzów powyżej 4. roku życia, TVP 1 miał 9,09 proc. udziału w rynku, co oznacza spadek z 9,7 proc. we wrześniu 2021 roku. Udział TVP 2 spadł z 7,73 proc. do 7,48 proc., Polsatu – z 8,13 proc. do 7,45 proc., a TVN – z 7,74 proc. do 7,35 proc.

Czytaj też: Prezydent wybrał Hannę Karp i Marzenę Paczuską. Jest już pełny skład KRRiT

Za tzw. wielką czwórką były kanały informacyjne TVN i TVP. TVN 24 zwiększył udział z 5,06 proc. do 5,85 proc., a TVP Info – z 4,04 proc. do 5,08 proc.

W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze:

  • TV 4 – 3,07 proc. (spadek z 3,54 proc.),
  • TVN Siedem – 2,95 proc. (spadek z 3,53 proc.),
  • TV Puls – 2,9 proc. (spadek z 3,9 proc.)
  • i Polsat News – 1,79 proc. (wzrost z 1,49 proc.).

W grupie komercyjnej 16-49 prowadził TVN z 9,77 proc. wobec 10,23 proc. we wrześniu 2021 roku. Polsat uzyskał 7,95 proc. (spadek z 8,72 proc.), TVP 2 – 5,96 proc. (wzrost z 5,91 proc.), TVP 1 – 5,85 proc. (spadek z 5,89 proc.).

Czytaj też: Lis nie będzie skarżył Jadczaka za tekst o mobbingu. Jadczak odpowiada

Dalej w 16-49 były:

  • TVN Siedem – 3,96 proc. (spadek z 4,82 proc.),
  • TVN 24 – 3,49 proc. (wzrost z 3,01 proc.),
  • TV Puls – 3,42 proc. (spadek z 4,73 proc.),
  • TV 4 – 2,87 proc. (spadek z 3,11 proc.),
  • TTV – 2,37 proc. (spadek z 2,92 proc.)
  • i TVP Info – 2,15 proc. (wzrost z 1,67 proc.).

Natomiast w grupie komercyjnej 16-59 pierwszy był TVN, notując 8,75 proc., podczas gdy rok wcześniej miał 9,05 proc. Udział Polsatu wynosił 7,78 proc. (spadek z 8,59 proc.), TVP 1 – 6,77 proc. (spadek z 6,81 proc.), a TVP 2 – 6,09 proc. (wzrost z 5,94 proc.).

Czytaj też: Niepewna przyszłość tygodnika "NIE" po śmierci Jerzego Urbana

We wrześniu kategoria others unrecognized, czyli niezidentyfikowanych treści wideo (np. oglądanych na telewizorze treści z serwisów subskrypcyjnych poprzez aplikacje na Smart TV), stanowiła 9,23 proc. udziału w rynku w grupie ogólnej (wzrost z 7,12 proc.), w 16-49 – 14,96 proc. (wzrost z 11,02 proc.), a w 16-59 – 12,52 proc. (wzrost z 9,05 proc.).

Dane: Nielsen Media.

(KOZ, 04.10.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.