A czy ty wciąż masz w domu telewizor? Jest w 95 proc. gospodarstw domowych w Polsce
Telewizję ogląda 93,5 proc. Polaków powyżej 4. roku życia (fot. Nothing Ahead/Pexels)
95 proc. gospodarstw domowych ma telewizor, a 81,3 proc. odbiornik radiowy – wynika z nowej fali badania założycielskiego Krajowego Instytutu Mediów, obejmującego pierwszą połowę 2022 roku.
Jak zauważa KIM, odsetek telewizorów na wyposażeniu rośnie w gospodarstwach domowych, w których są osoby w wieku 60 lat i więcej (97,1 proc.), a maleje w gospodarstwach prowadzonych przez osoby młode, do 29 lat (84,7 proc.).
Czytaj też: KRRiT dała nadawcom zielone światło do rozszczepiania reklam
W ciągu 30 dni przed realizacją badania telewizję oglądało 93,5 proc. Polaków powyżej 4. roku życia. Najwięcej takich osób było w grupie wiekowej 50-64 lat oraz 65+, a najmniej wśród osób w wieku 16-29 lat.
Natomiast słuchanie radia w ciągu ostatnich 12 miesięcy potwierdziło 85,7 proc. badanych.
Badanie Założycielskie prowadzone przez KIM jest podstawowym badaniem populacyjnym dotyczącym konsumenta mediów elektronicznych w Polsce, wykraczającym poza sprawozdawczość GUS. Jest zaplanowane jako pomiar roczny, realizowany cyklicznie. Dostarcza wiedzy o gospodarstwach domowych oraz o populacji osób w wieku 4+. Pełne dane mozna znaleźć tutaj: https://kim.gov.pl/wyniki-badan/
(KOZ, 30.09.2022)