Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Wrzesień 26, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Dziś prezes UOKiK wyda rekomendację w sprawie oznaczania reklam w mediach społecznościowych

Kampanię informacyjną na temat nowych rekomendacji UOKiK prowadził również na Instagramie (screen: UOKiK)

Dziś w południe prezes UOKiK opublikuje rekomendacje dotyczące oznaczania reklam w mediach społecznościowych.

Rekomendacje Prezesa UOKiK dotyczące oznaczania reklam to pomoc dla użytkowników mediów społecznościowych – twórców, agencji reklamowych i reklamodawców. Zostały stworzone po konsultacjach z przedstawicielami branży influencer marketingu: Związkiem Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, Stowarzyszeniem Komunikacji Marketingowej SAR oraz Radą Reklamy, a także naukowcami z Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii UW oraz Zakładu Systemów Prasowych i Prawa Prasowego WNPiD UAM.

Czytaj też: Były kreatywny Dariusz Chwierut nowym dyrektorem marketingu firmy Wawel

Na razie UOKiK nie mówi o możliwości wprowadzenia kar za łamanie zasad oznaczania reklam i sponsorów w postach. – Rekomendacje dotyczące oznaczania materiałów reklamowych przez influencerów w mediach społecznościowych mają ułatwić przestrzeganie obowiązującego prawa. Nie oznacza to, że dotychczas można było to prawo łamać – informuje urząd.

Poniedziałkowe rekomendacje mają zawierać m.in. zasady oddzielania reklamy od opinii użytkownika i wytyczne dla osób usiłujących być internetowymi influencerami.

Czytaj też: 17 nagród dla polskich agencji na festiwalu Golden Drum

(PAR, 26.09.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.