17 nagród dla polskich agencji na festiwalu Golden Drum
W tegorocznej 28. edycji międzynarodowego festiwalu reklamowego Golden Drum polskie agencje zdobyły w sumie 17 nagród. Najwięcej, siedem, trafiło do Change Serviceplan.
Za kampanię "Unmute" dla Polskiego Stowarzyszenia Głuchych agencję Change Serviceplan nagrodzono siedmiokrotnie: agencja otrzymała dwa Złota w kategoriach: Integrated, Media, Culture & Entertainment; Sports, Pop Culture & Art, Entertainment; trzy Srebra w kategoriach: Creative Effectiveness, Single-country/region Non-profit;Health & Wellness Non-profit Health Awareness; Social Good, Non-profit Social Good; dwa Brązy w kategoriach Motion Craft, Video/Moving images) i Casting; Motion Craft, Video/Moving images, Original Music.
Cztery nagrody dostała 180heartbeats + Jung v Matt za kampanię "Helping Whopper Jr." dla Burger Kinga: jedno Srebro w kategorii Brand Building, Brand Strategy and Experience; dwie nagrody Brąz - w kategoriach Engagement, Public & Community Relations i Engagement, Direct; jedno Złoto w kategorii - Activation, Live Activation.
Grey Group za aplikację "Sejmomierz" dla Stowarzyszenia 61/MamPrawoWiedziec.pl została nagrodzona trzema Złotymi nagrodami w kategoriach: Engagement, Direct; Engagement Creative Use of Data; Digital, Mobile & Technology, Digital & Mobile Creativity;
VMLY&R Warsaw dostała Brązową nagrodę za kampanię "Pierwsza pomoc ludzkości" dla BNP Paribas w kategorii: Health & Wellness, Branded & Unbranded Health Awareness i Srebro w kategorii Design, Product Design; Sustainable Business Solutions, Other.
Platige Image za "Dying Light 2 Stay Human" dla Techlandu otrzymała Srebro w kategorii: Motion Craft (Video/Moving images), Animation.
Havas Creative Group, nominowana dwukrotnie za kampanię "The plate for the one who will not come" dla Fundacji Ocalenie, zakończyła festiwal bez nagród. Tak samo Just, nominowana za "Less plastic? It’s on the record!" dla Credit Agricole, Feeders Agency za kampanię "Pray The Sweaty" dla P&G i Twin; Collective za "Be kind rewind".
Z Polski zostało wysłanych 76 prac zgłoszonych przez 18 agencji (rok temu prac z Polski było 59), plus zgłoszenia młodych kreatywnych w kategorii Young Drummers - 27 z nich było nominowanych do nagród.
Jury festiwalu Golden Drum 2022 w sumie przyznało 31 nagród Brązowych, 28 Srebrnych, 24 Złote i 9 Grand Prix.
Trzeci rok z rzędu Publicis Italy z Mediolanu otrzymał tytuł Agencji Roku, przyczyniając się do ogólnego sukcesu grupy, która zebrała najwięcej punktów i została uhonorowana tytułem Sieci Roku.
Marką Roku został Heineken. Eoin Sherry, dyrektor kreatywny z Publicis Italy stojący za kampanią "The Night is Young", zdobył w tym roku tytuł Creative Director of the Year.
Tytuł Niezależnej Agencji Roku otrzymała węgierska agencja White Rabbit Budapest.
W tym roku po raz pierwszy na Golden Drum wyróżniono także Agencją Produkcyjną Roku i Agencję Cyfrową Roku. Tą pierwszą została grecka firma Good People, a tytuł Cyfrowej Agencji Roku otrzymał izraelski DIBOOR.
Nagrodę Best of COVID-19 dla pracy powstałej w odpowiedzi na pandemię koronawirusa, dostała Publicis Italy za kampanię "The Night is Young" dla Heinekena. Nagroda Best of Genius Loci, która ma prezentować "lokalnego ducha", trafiła do Publicis Italy za kampanię dla Bottega "Bottegas made for Bottega Veneta". Nagrodę The Best of Social Good, przyznawaną za kampanię spoleczną, dostały Seven.One AdFactory/Creative House, Unterföhring i White Rabbit Budapest za "#flutwein - Our Worst Vintage made for Flutwein".
W specjalnej kategorii Young Drummers Competition, sponsorowanej przez Słoweńską Organizację Turystyczną, zwyciężyli Annie Floarea i Mario Francisco z Rumunii.
W 2022 roku o nagrody walczyło 1000 prac, najwięcej zostało zgłoszonych z Ukrainy (wysłało 29 agencji). Następne w kolejności było Polska, Słowacja i Węgry.
Kolejnym członkiem Hall of Fame został Jorg Riommi, chief creative officer Publicis Groupe CEE.
W ubiegłym roku o nagrody walczyło 1100 prac z 29 krajów, ale Golden Drum - jako jeden z pierwszych międzynarodowych konkursów - ogłosił, że nie przyjmuje zgłoszeń z Rosji i Białorusi, a zgłoszenia z Ukrainy są zwolnione z opłat.
Polona Simšič, CEO i dyrektorka programowa festiwalu, ujawniła "Presserwisowi", że zgłoszenia z Rosji stanowiły dotychczas niemal 1/4 wszystkich festiwalowych prac.
Zwycięzcy zabrali do domu trofea ekologiczne wykonane z materiałów przyjaznych dla środowiska.
(AMS, 24.09.2022)