Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Wrzesień 16, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wszystkie telewizje straciły zasięgi z powodu zmiany standardu. Najwięcej Telewizja Puls

Na wniosek szefa MSWiA Mariusza Kamińskiego ogólnopolski multipleks z kanałami TVP może nadawać w starym standardzie do końca 2023 roku (fot. Pixabay.com)

Wciąż 12 proc. gospodarstw domowych nie przełączyło się na nowy standard telewizji naziemnej, a najwięcej zasięgu straciły na zmianie kanały Telewizji Puls - wynika z danych Nielsena na 1 września, do których dotarł "Presserwis".

Kanały Telewizji Puls rok temu notowały spadek zasięgu o 3,2 punktu procentowego, a w tym roku - aż o 9 punktów procentowych (różnica skumulowanego zasięgu pomiędzy marcem a sierpniem 2021 oraz 2022 dla widzów tylko z tv naziemną). Z kolei naziemne kanały Telewizji Polsat straciły 5,6 punktu procentowego (4 p.p. rok wcześniej), a TVN Warner Bros. Discovery - 4,4 p.p. (4,1 p.p. rok wcześniej). Natomiast zasięg stacji TVP, które w większości pozostały w starym standardzie na trzecim MUX, stopniał tylko o 1 p.p. (2,8 p.p. przed rokiem).

Czytaj też: Radio Zet z nowym dyrektorem muzycznym. Nie ujawnia przyczyn zmiany

Warto podkreślić, że Polsat i TVN Warner Bros. Discovery posiadają kanały także na ósmym multipleksie (Metro i Nowa TV), również pozostającym w starym standardzie. Stąd ich spadki są mniejsze od Telewizji Puls, która stacje ma tylko na drugim MUX, objętym zmianą.

W wyniku modyfikacji standardu naziemnego dzienny zasięg telewizji wśród widzów oglądających tylko telewizję naziemną spadł o 3 proc., a o 1,6 proc. poszedł w dół udział telewizji wyłącznie naziemnych w całkowitej oglądalności telewizji. Dane dotyczą sierpnia i zostały porównane z marcem, czyli miesiącem sprzed rozpoczęcia zmiany standardu.

Zmiana standardu nie spowodowała jednak przeniesienia się widzów telewizji naziemnej do internetu. Dzienny zasięg streamingu wyniósł na koniec sierpnia niecałe 10 proc., czyli tyle samo co na początku marca, przed rozpoczęciem procesu zmiany standardu. Z kolei w wyniku modyfikacji standardu 6 proc. gospodarstw domowych zrezygnowało z telewizji naziemnej na rzecz kablówek lub satelity (dane na 1 września 2022 w porównaniu ze stanem na 22 marca 2022).

Według danych Nielsena w pierwszym kwartale ub.r. dostęp do telewizji wyłącznie za pośrednictwem anteny naziemnej miało 31 proc. gospodarstw wobec 35 proc. rok wcześniej. Tylko z telewizji naziemnej korzystają przede wszystkim mieszkańcy wsi i miast poniżej 50 tys. mieszkańców (67 proc. wszystkich odbiorców tylko telewizji naziemnej).

Czytaj też: Do sprzedaży trafiło "Życie na Gorąco – Extra” o Elżbiecie II

Na wniosek szefa MSWiA Mariusza Kamińskiego ogólnopolski multipleks z kanałami TVP może nadawać w starym standardzie do końca 2023 roku. Większość multipleksów nadawców prywatnych z końcem czerwca br. musiała natomiast przejść na nowy standard. Wiąże się to jednak ze spadkiem ich oglądalności, a co za tym idzie przychodów z reklam.

(MNIE, 16.09.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.