Media planują kolejne debaty prezydenckie przed drugą turą  |  Ruszył konkurs KRRiT  |  Gremi Media ze stratą w pierwszym kwartale  |  TBWA wraca na polski rynek  |  Czerwcowy cennik TVP  |  Oglądalność "Kuchennych rewolucji" Magdy Gessler w TVN  |  Ruszą kanały Polsat Sport Extra  |  Wyniki finansowe Astro bez "Familiady"  |  "Dzień dobry wakacje" i "Na Wspólnej" w TVN  |  Grupa Kino Polska wypracowała 19 mln zł zysku netto  |  Doradztwo Mediowe Agory  |  Red Carpet Media Group ze wzrostem  |  W radiu RDC rusza nowa audycja  |  Publicis: inwestycje reklamowe w segmencie wideo wzrosły  |  Międzynarodowa kampania AI dla G2A.COM  |  Rusza 3. edycja Warsaw Creative Slam  |  Crivit prezentuje  |  Molecular Creative  |  Warner Bros. Discovery wykupi połowę udziałów BT i przejmie w całości TNT Sports  |  Fuzja Charter z Cox Communications stworzy największego operatora telewizji w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Media planują kolejne debaty prezydenckie przed drugą turą  |  Ruszył konkurs KRRiT  |  Gremi Media ze stratą w pierwszym kwartale  |  TBWA wraca na polski rynek  |  Czerwcowy cennik TVP  |  Oglądalność "Kuchennych rewolucji" Magdy Gessler w TVN  |  Ruszą kanały Polsat Sport Extra  |  Wyniki finansowe Astro bez "Familiady"  |  "Dzień dobry wakacje" i "Na Wspólnej" w TVN  |  Grupa Kino Polska wypracowała 19 mln zł zysku netto  |  Doradztwo Mediowe Agory  |  Red Carpet Media Group ze wzrostem  |  W radiu RDC rusza nowa audycja  |  Publicis: inwestycje reklamowe w segmencie wideo wzrosły  |  Międzynarodowa kampania AI dla G2A.COM  |  Rusza 3. edycja Warsaw Creative Slam  |  Crivit prezentuje  |  Molecular Creative  |  Warner Bros. Discovery wykupi połowę udziałów BT i przejmie w całości TNT Sports  |  Fuzja Charter z Cox Communications stworzy największego operatora telewizji w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Media planują kolejne debaty prezydenckie przed drugą turą  |  Ruszył konkurs KRRiT  |  Gremi Media ze stratą w pierwszym kwartale  |  TBWA wraca na polski rynek  |  Czerwcowy cennik TVP  |  Oglądalność "Kuchennych rewolucji" Magdy Gessler w TVN  |  Ruszą kanały Polsat Sport Extra  |  Wyniki finansowe Astro bez "Familiady"  |  "Dzień dobry wakacje" i "Na Wspólnej" w TVN  |  Grupa Kino Polska wypracowała 19 mln zł zysku netto  |  Doradztwo Mediowe Agory  |  Red Carpet Media Group ze wzrostem  |  W radiu RDC rusza nowa audycja  |  Publicis: inwestycje reklamowe w segmencie wideo wzrosły  |  Międzynarodowa kampania AI dla G2A.COM  |  Rusza 3. edycja Warsaw Creative Slam  |  Crivit prezentuje  |  Molecular Creative  |  Warner Bros. Discovery wykupi połowę udziałów BT i przejmie w całości TNT Sports  |  Fuzja Charter z Cox Communications stworzy największego operatora telewizji w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Wrzesień 08, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Janusz Palikot pozywa Jana Śpiewaka za naruszenie dóbr osobistych

Jan Śpiewak zarzuca Wojewódzkiemu i Palikotowi nielegalne reklamowanie alkoholu (fot. Twitter.com/Jan Śpiewak)

Zgodnie z zapowiedzią z sierpnia br. Janusz Palikot pozywa Jana Śpiewaka za naruszenie dóbr osobistych poprzez obraźliwe wpisy w mediach społecznościowych. Palikot oczekuje przeprosin i wpłaty na WOŚP 100.000 zł w ramach zadośćuczynienia.

Przypomnijmy: w zeszłym miesiącu aktywista miejski Jan Śpiewak zarzucił influencerom i markom alkoholowym łamanie prawa w związku z promowaniem alkoholu w internecie. Według Śpiewaka każda forma reklamy alkoholu w social mediach łamie polskie prawo, ponieważ mogą one dotrzeć do osób nieletnich.

Czytaj też: Palikot i Wojewódzki. Mieć wyjebongo na wszystko jest fajnie. Gorzej, gdy trzeba rozmawiać z inwestorami

Aktywista złożył m.in. zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa przez Janusza Palikota i Kubę Wojewódzkiego. Informując o złożeniu zawiadomienia do prokuratury, Śpiewak użył w stosunku do właścicieli marki wódek Buh sformułowań "bandyta" oraz "arcypatusy". W jednym z postów na swoim Twitterze pytał: "kiedy wreszcie prokuratura zabierze się za tego bandytę Palikota i nielegalne reklamy alkoholi w internecie?"

Przedstawiciel browaru Tenczynek Przemysław Bobrowicz podkreśla, że nazywanie kogoś "bandytą", "arcypatusem" lub "patusem" stanowi bezpośrednie naruszenie godności, niezależnie od motywów przyświecających działaniom aktywisty.

Janusz Palikot podkreśla, że jest przekonany, że działania promocyjne jego firmy nie łamią prawa. – Sprawa naszych reklam na Facebooku czy Instagramie była przedmiotem niedawnego badania z wniosku Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholizmu i prokuratura nie zgodziła się z takim tokiem rozumowania – stwierdza i dodaje, że Śpiewak nie ma prawa go obrażać, aby osiągnąć swój cel. – Niech walczy, ale bez inwektyw. Wierzę, że sąd wytłumaczy mu, czym jest dopuszczalna krytyka – kończy.

Czytaj też: Nowy "Press": Lachowski o swojej pierwszej wojnie, a także Gugała, Burzyńska, Klarenbach i ekipa Zełenskiego

(KAP, 08.09.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.