"Polityka" z najlepszą sprzedażą wydania noworocznego, a "Newsweek" po wybuchu wojny
"Polityka" w pierwszym półroczu br. tylko dwukrotnie sprzedała więcej niż 100 tys. egz. (fot. materiały prasowe)
W pierwszym półroczu 2022 roku "Polityka" uzyskała najwyższą sprzedaż wydania noworocznego, a "Newsweek" – numeru po inwazji Rosji na Ukrainę.
"Presserwis" przeanalizował sprzedaż poszczególnych wydań tygodników opinii w pierwszej połowie roku.
Czytaj też: ZTM wspomina Tomasza Knapika na przystankach. Minął rok od śmierci legendarnego lektora
"Polityka" (Polityka) dwukrotnie sprzedała więcej niż 100 tys. egz. Były to numer noworoczny 1-2/2022 z 28 grudnia 2021 roku (108 425 egz.) oraz wydanie 8/2022 z 16 lutego ze zmarłym Danielem Passentem na okładce (101 235 egz.). Wysoką sprzedaż uzyskało również wydanie wielkanocne 16/2022 z 13 kwietnia (98 198 egz.).
"Newsweek" (Ringier Axel Springer Polska) najlepiej sprzedał wydanie 9/2022, które ukazało się kilka dni po wybuchu wojny w Ukrainie (72 531 egz.). W czołówce był również numer wielkanocny 15/2022 z 11 kwietnia (71 328 egz.) i 10/2022 z 7 marca (70 553 egz.). Z kolei "Newsweek" z ostatnim wstępniakiem Tomasza Lisa jako redaktorem naczelnym tygodnika (21/2022 z 23 maja) rozszedł się w 63 690 egz.
Czytaj też: Dziennikarz "Kroniki Beskidzkiej" usłyszał prokuratorskie zarzuty, bo pytał policjantów o wypadki
Dla "Tygodnika do Rzeczy" (Orle Pióro) najlepszy pod względem sprzedaży był numer noworoczny 1/2022 z 27 grudnia (36 049 egz.).
"Sieci" (Fratria) i "Tygodnik Powszechny" (Tygodnik Powszechny) najwyższą sprzedaż zanotowały w wydaniach na Wielkanoc. "Sieci" (15/2022 z 11 kwietnia) sprzedały wtedy 34 813 egz., a "Tygodnik Powszechny" (15/2022 z 13 kwietnia) – 28 114 egz.
Z kolei sprzedaż "Przeglądu" (Fundacja Oratio Recta) dochodziła do 13 634 egz.
Dane: Polskie Badania Czytelnictwa.
Czytaj też: Nowy "Press": Lachowski o swojej pierwszej wojnie, a także Gugała, Burzyńska, Klarenbach i ekipa Zełenskiego
(KOZ, 09.09.2022)