"National Geographic" tnie koszty, zwalniając głównych redaktorów
"National Geographic" ukazuje się od 134 lat (fot. Nationalgeographic.com)
Magazyn "National Geographic" zwolnił sześcioro czołowych redaktorów. Pismo od czterech miesięcy ma nowego redaktora naczelnego – Nathana Lumpa.
Tak duże zwolnienia redaktorów są ewenementem w historii magazynu założonego w 1888 roku przez organizację non profit National Geographic Society of Washington. Pismo i jego serwis internetowy od 2019 roku należą do koncernu The Walt Disney Company, który nabył jego większościowe udziały przy okazji zakupu wartego 71 mld dol. 21st Century Fox, kontrolowanego przez Ruperta Murdocha. The National Geographic Society pozostaje wspólnikiem mniejszościowym.
Czytaj też: Elon Musk chce opóźnienia procesu z Twitterem, ale sąd się nie zgadza
Zwolnienia objęły m.in. redaktorkę prowadzącą Indirę Lakshmanan. Dotknęły także redaktorów odpowiedzialnych za specjalistyczne artykuły dotyczące nauki, podróży, środowiska i przyrody.
Nathan Lump, były redaktor Condé Nast i The New York Times, który ostatnio pracował w witrynie podróżniczej Expedia – jest dopiero jedenastą osobą pełniącą funkcję naczelnego magazynu od czasu jego założenia. Na początku maja zastąpił Susan Goldberg, jak dotąd jedyną kobietę na stanowisku szefa redakcji "NG" – odeszła do Walter Cronkite School of Journalism na Arizona State University, gdzie została prodziekanem.
"National Geographic" od dziesięcioleci jest jednym z najlepiej sprzedających się magazynów w Stanach Zjednoczonych. Zgodnie z danymi Alliance for Audited Media za czerwiec br. jego nakład wynosi obecnie ok. 1,8 mln egz. Według szacunków Similarweb w czerwcu strona internetowa magazynu zanotowała ok. 12,4 mln odwiedzających.
Czytaj też: Nowy "Press": Lachowski o swojej pierwszej wojnie, a także Gugała, Burzyńska, Klarenbach i ekipa Zełenskiego
(MAC, 08.09.2022)