CD Projekt po pierwszym półroczu ma 113,75 mln zł zysku netto
W pierwszym półroczu największy przychód w segmencie gier wygenerowały "Cyberpunk 2077" i "Wiedźmin 3: Dziki Gon" wraz z dodatkami (fot. Piotr Molęcki/East News)
W pierwszym półroczu br. producent gier komputerowych i na konsole CD Projekt miał niższe przychody niż rok wcześniej, ale jego zysk wzrósł.
Przychody CD Projektu ze sprzedaży w pierwszym półroczu wyniosły 377,92 mln zł i były o 19,7 proc. niższe od osiągniętych w pierwszym półroczu 2021 roku. Jednak zysk netto wzrósł o 8,3 proc. – do 113,75 mln zł. Wynik EBITDA sięgnął 181 mln zł (wzrost o 1,69 proc.). Zysk netto samego segmentu produkcji gier, czyli CD Projekt Red, to 113,48 mln zł (3,5 proc. w górę).
Czytaj też: Pierwsze półrocze dla Ten Square Games nie było tak udane jak rok temu
Jak podano w sprawozdaniu, w pierwszym półroczu największy przychód w segmencie gier wygenerowały "Cyberpunk 2077" i "Wiedźmin 3: Dziki Gon" wraz z dodatkami – "Serca z Kamienia" i "Krew i Wino".
Wpływ na zmniejszenie przychodów miała m.in. decyzja spółki o wstrzymaniu sprzedaży gier na terytorium Rosji i Białorusi. Spółka szacuje, że w okresie 12 miesięcy od marca 2021 roku do lutego 2022 łączny udział Rosji i Białorusi w przychodach ze sprzedaży produktów segmentu CD Projekt Red wyniósł 5,4 proc.
W pierwszym półroczu CD Projekt nawiązał strategiczne partnerstwo z Epic Games. Dzięki temu przyszłe gry będą tworzone z wykorzystaniem technologii Unreal Engine. Z kolei już w czwartym kwartale spółka ma wydać "Wiedźmina 3: Dziki Gon" w wersji na konsole najnowszej generacji.
Czytaj też: Nowy "Press": Lachowski o swojej pierwszej wojnie, a także Gugała, Burzyńska, Klarenbach i ekipa Zełenskiego
(MNIE, 08.09.2022)