Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Wrzesień 07, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Pierwsze półrocze dla Ten Square Games nie było tak udane jak rok temu

Działania marketingowe podczas lockdownów przełożyły się na skokowy wzrost średniej miesięcznej liczby graczy "Fishing Clash" do blisko 7 mln. W pierwszej połowie 2022 roku liczba aktywnych użytkowników gry spadła do ok. 2 mln (fot. materiały prasowe)

Grupa Ten Square Games podała, że w pierwszym półroczu 2022 roku pozyskała od graczy o 18 proc. mniej, niż w pierwszym półroczu 2021 roku. Wynikom gamingowej spółki szkodzi wojna w Ukrainie i luzowanie obostrzeń związanych z pandemią koronawirusa.

Przychody Grupy Ten Square Games w pierwszym półroczu br. wyniosły 274,5 mln zł (spadek o 19 proc. rok do roku), skorygowana EBITDA - 70,6 mln zł (spadek o 37 proc.), a zysk netto - 40,5 mln zł (spadek o 53 proc.).

Ten Square Games jest producentem gier mobilnych oferowanych w modelu free-to-play. Z powodu wojny w Ukrainie w marcu 2022 spółka zablokowała dystrybucję swoich gier na terytorium Rosji i Białorusi. Zablokowała też możliwość płacenia w nich użytkownikom z tych krajów. W przypadku flagowej produkcji spółki - symulatora wędkarstwa "Fishing Clash" - udział rynku rosyjskiego w płatnościach w 2021 roku wynosił ok. 6,5 proc. a dla gry "Hunting Clash" - 2,5 proc.

Zarząd TSG podaje, że wpływy z gier mobilnych spadają także z powodu luzowania obostrzeń związanych z pandemią COVID-19 i pogarszającej się sytuacji konsumentów wynikającej z wysokiej inflacji.

W pierwszej połowie br. Grupa Ten Square Games zainwestowała w studio Gamesture specjalizujące się w produkcji gier z gatunku RPG. Jego dwa główne tytuły to "Questland i "Slash & Roll". Inwestycja w segment gier RPG ma pomóc spółce w dywersyfikacji przychodów. Na razie Gamesture wykazuje stratę netto.

W pierwszym półroczu zarząd TSG zdecydował o zawieszeniu prac nad grą "Magical District", która pochłonęła już ok. 9 mln zł. Spółka zamknęła też prace nad testowaną w kilku krajach grą "Football Elite" - do końca czerwca wartość skapitalizowanych kosztów związanych z jej produkcją wyniosła 8,5 mln zł.

Grupa Ten Square Games zatrudnia ok. 500 osób w studiach we Wrocławiu, Warszawie, Berlinie i Bukareszcie. Należy do niej także studio Rortos w Weronie. Firma została założona w 2011 roku przez Macieja Popowicza i Arkadiusza Pernala - twórców serwisu społecznościowego Nasza Klasa (nk.pl)

(GK, 07.09.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.