Pierwsze półrocze dla Ten Square Games nie było tak udane jak rok temu
Działania marketingowe podczas lockdownów przełożyły się na skokowy wzrost średniej miesięcznej liczby graczy "Fishing Clash" do blisko 7 mln. W pierwszej połowie 2022 roku liczba aktywnych użytkowników gry spadła do ok. 2 mln (fot. materiały prasowe)
Grupa Ten Square Games podała, że w pierwszym półroczu 2022 roku pozyskała od graczy o 18 proc. mniej, niż w pierwszym półroczu 2021 roku. Wynikom gamingowej spółki szkodzi wojna w Ukrainie i luzowanie obostrzeń związanych z pandemią koronawirusa.
Przychody Grupy Ten Square Games w pierwszym półroczu br. wyniosły 274,5 mln zł (spadek o 19 proc. rok do roku), skorygowana EBITDA - 70,6 mln zł (spadek o 37 proc.), a zysk netto - 40,5 mln zł (spadek o 53 proc.).
Ten Square Games jest producentem gier mobilnych oferowanych w modelu free-to-play. Z powodu wojny w Ukrainie w marcu 2022 spółka zablokowała dystrybucję swoich gier na terytorium Rosji i Białorusi. Zablokowała też możliwość płacenia w nich użytkownikom z tych krajów. W przypadku flagowej produkcji spółki - symulatora wędkarstwa "Fishing Clash" - udział rynku rosyjskiego w płatnościach w 2021 roku wynosił ok. 6,5 proc. a dla gry "Hunting Clash" - 2,5 proc.
Zarząd TSG podaje, że wpływy z gier mobilnych spadają także z powodu luzowania obostrzeń związanych z pandemią COVID-19 i pogarszającej się sytuacji konsumentów wynikającej z wysokiej inflacji.
W pierwszej połowie br. Grupa Ten Square Games zainwestowała w studio Gamesture specjalizujące się w produkcji gier z gatunku RPG. Jego dwa główne tytuły to "Questland i "Slash & Roll". Inwestycja w segment gier RPG ma pomóc spółce w dywersyfikacji przychodów. Na razie Gamesture wykazuje stratę netto.
W pierwszym półroczu zarząd TSG zdecydował o zawieszeniu prac nad grą "Magical District", która pochłonęła już ok. 9 mln zł. Spółka zamknęła też prace nad testowaną w kilku krajach grą "Football Elite" - do końca czerwca wartość skapitalizowanych kosztów związanych z jej produkcją wyniosła 8,5 mln zł.
Grupa Ten Square Games zatrudnia ok. 500 osób w studiach we Wrocławiu, Warszawie, Berlinie i Bukareszcie. Należy do niej także studio Rortos w Weronie. Firma została założona w 2011 roku przez Macieja Popowicza i Arkadiusza Pernala - twórców serwisu społecznościowego Nasza Klasa (nk.pl)
(GK, 07.09.2022)