76 polskich prac powalczy o nagrody na festiwalu Golden Drum
Tegoroczna edycja Golden Drum odbędzie się podczas Weekend Media Festival w chorwackim Rovinju (fot. materiały prasowe)
W tegorocznej, 28. edycji międzynarodowego festiwalu reklamowego Golden Drum o nagrody powalczy 1000 prac.
W ubiegłym roku o nagrody walczyło 1100 prac z 29 krajów, ale Golden Drum – jako jeden z pierwszych międzynarodowych konkursów – ogłosił, że nie przyjmuje zgłoszeń z Rosji i Białorusi, a zgłoszenia z Ukrainy są za to zwolnione z opłat. Polona Simšič, CEO i dyrektorka programowa festiwalu, ujawniła "Presserwisowi", że zgłoszenia z Rosji stanowiły dotychczas niemal 1/4 wszystkich festiwalowych prac.
Czytaj też: Branża niechętnie mówi o legalności promowania alkoholu w social mediach
W 2022 roku najwięcej prac zostało zgłoszonych z Ukrainy (wysłało jej 29 agencji), następne w kolejności są Polska, Słowacja i Węgry.
Z Polski zostało wysłanych 76 prac, zgłoszonych przez 18 agencji (rok temu prac z Polski było 59), plus zgłoszenia młodych kreatywnych w kategorii Young Drummers.
Tegoroczna 28. edycja międzynarodowego festiwalu reklamowego Golden Drum odbędzie się podczas Weekend Media Festival w chorwackim Rovinju. Zwycięzcy zostaną ogłoszeni 23 września.
Dotychczas, przez 27 wcześniejszych edycji, Golden Drum był zlokalizowany w słoweńskim Portorożu.
Czytaj też: Reklama Pyralginy "zainspirowana" spotem Ibupromu RR sprzed kilku lat
(AMS, 29.08.2022)