Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Sierpień 25, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Netflix wprowadzi wersję z reklamami bez nowych filmów i programów dla dzieci

Netflix na reklamach zyska, ale więcej w kolejnych latach (fot. Unsplash.com/DCL "650")

Netflix, uruchamiając na początku przyszłego roku wersję z reklamami, najprawdopodobniej ominie programy dla dzieci oraz nowe filmy, wprowadzane na platformę. Tak napisała agencja Bloomberga, serwis tego nie potwierdził.

Netflix jest w trakcie renegocjacji umów z wieloma studiami filmowymi, od których licencjonuje tysiące tytułów w celu dodania reklam. Chodzi głównie o takie wytwórnie jak Paramount Global, Warner Bros. Discovery i Sony Group. Netflix może zostać zmuszony zapłacić dodatkowo od 10 do 15 proc. bieżącej wartości transakcji, aby zabezpieczyć prawa do reklam.

Czytaj też: HBO i HBO Max z rekordową oglądalnością pierwszego odcinka "Rodu smoka"

Oprócz kwestii związanych z kosztami licencji większość producentów nie chce, aby reklamy przerywały nowe wydania filmów, chociaż Netflix mógłby swobodnie wyświetlać reklamy przed filmami i po nich. Tak czy inaczej, Bloomberg uważa, że na reklamach serwis może zyskać rocznie 3-4 mld dol.

Firma analityczna MoffettNathanson przewiduje, że do 2025 roku reklamy mogą przynosić Netflixowi skromniejsze przychody, w wysokości ok. 1,2 mld dol.

Czytaj też: Kanał Sportowy usunął materiały i zawiesił program z Hardkorowym Koksu

(MAC, 25.08.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.