Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Sierpień 16, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Agora: o 5,5 proc. wzrósł rynek reklamowy w pierwszym półroczu

Według Agory wartość wydatków reklamowych w pierwszym półroczu wyniosła ok. 5,2 mld zł (fot. Pixels.com)

Agora szacuje, że w pierwszym półroczu 2022 roku wydatki reklamowe wzrosły o 5,5 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2021 roku. Spółka podtrzymuje prognozy, że rynek reklamy zamknie rok wzrostem o 1-3 proc.

Według Agory wartość wydatków reklamowych w pierwszym półroczu wyniosła ok. 5,2 mld zł. Reklamodawcy zwiększyli wydatki na kino (o 538,5 proc.), reklamę zewnętrzną (o 47 proc.), dzienniki (o 9 proc.), internet (o 8,5 proc.) i czasopisma (o 6 proc.). Mniej przeznaczyli na reklamę w telewizji (spadek o 1,5 proc.). Wydatki na radio były na zeszłorocznym poziomie.

Czytaj też: Grupa Agora w pierwszym półroczu zwiększyła przychody o prawie połowę

Agora podała, że tempo wzrostu wartości rynku reklamowego w pierwszym półroczu było szybsze niż zakładano na początku 2022 roku. Pomimo to spółka postanowiła utrzymać swoje szacunki dynamiki wydatków na reklamę w Polsce w 2022 roku na niezmienionym poziomie ok. 3-6 proc. "ze względu na dużą niepewność odnośnie skali możliwego spowolnienia gospodarczego w kraju w nadchodzących okresach".

Jedynie w przypadku reklamy zewnętrznej i kin Agora zdecydowała się podnieść swoje oczekiwania co do całorocznego tempa odbudowy wartości wydatków reklamowych. Spółka szacuje, że wzrost wydatków na kampanie outdooru może wynieść 20-25 proc. (wcześniej 15-18 proc.). Dla reklamy kinowej szacunki Agory zakładają wzrost 80-90 proc. (poprzednio 75-85 proc.).

Czytaj też: Zwycięzcy poprzedniej edycji YouTube Works w kampanii udzielają wskazówek, jak wygrać

Według Agory wydatki reklamowe w internecie mogą wzrosnąć o 5-8 proc., a w radiu – o 1-4 proc. Wartość wydatków w reklamie telewizyjnej i prasowej może wahać się pomiędzy spadkiem o 1 proc. a wzrostem o 2 proc.

– Nie widać na razie żadnych niepokojących symptomów, jeżeli chodzi o zachowanie poszczególnych branż rynku reklamowego, przynajmniej nie w kontekście czynników makroekonomicznych czy sytuacji gospodarczej – mówił podczas prezentacji wyników Agory prezes spółki Bartosz Hojka. – Branżą, która ograniczyła w tym roku wydatki, jest branża motoryzacyjna, ale to jest sytuacja, z którą mamy do czynienia od wielu miesięcy i ona jest związana z mniejszą podażą w tej branży – zwrócił uwagę Hojka.

Czytaj też: Wody Polskie poszukują agencji do promocji różnorodności biologicznej Pilicy

(KOZ, 16.08.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.