"Rzeczpospolita" zakończyła współpracę ze znanym felietonistą  |  Harris i Trump walczą o czas antenowy  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

"Rzeczpospolita" zakończyła współpracę ze znanym felietonistą  |  Harris i Trump walczą o czas antenowy  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

"Rzeczpospolita" zakończyła współpracę ze znanym felietonistą  |  Harris i Trump walczą o czas antenowy  |  Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Temat: telewizja

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Sierpień 16, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Prywatni nadawcy zwlekają z pozwem przeciwko Skarbowi Państwa za faworyzowanie TVP

Według danych Krajowego Instytutu Mediów na koniec lipca nieprzygotowanych do odbioru kanałów w nowym standardzie było 1,11 mln gospodarstw domowych (fot. Pixabay.com)

Prywatni nadawcy telewizyjni na razie nie wystąpili o zapowiadaną pod koniec czerwca rekompensatę od Skarbu Państwa za straty spowodowane pozostawieniem w starym standardzie naziemnym tylko kanałów TVP.

Barbara Uklańska z Sekcji Nadawców Telewizji Naziemnej Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji (KIGEiT), zrzeszającej czołowe telewizje, tłumaczy, że na razie trwa sezon urlopowy, a działania nadawców mogą przyspieszyć jesienią.

"Na bieżąco monitorujemy nasze straty"

Jak ustaliliśmy, telewizje szacują straty, które ponoszą. Analizują też aspekt prawny pozwu przeciwko Skarbowi Państwa.

Czytaj też: Agnieszka Burzyńska nie będzie już komentować polityki w "Fakcie" i Onecie

Dariusz Dąbski, prezes Telewizji Puls, tłumaczy, że stacja czeka, kiedy TVP przełączy się na nowy standard i czy rząd rozpocznie ogólnopolską kampanię informacyjną nowego standardu. – Cały czas zbieramy wszystkie dane i na bieżąco monitorujemy nasze straty związane z tą sytuacją, które wciąż się kumulują – stwierdza Dąbski.

Nadawcy zrzeszeni w KIGEiT (Cyfrowy Polsat, Kino Polska TV, TVN i Telewizja Puls) nie zdecydowali się jednak na wznowienie rozmów z UKE i KRRiT. – Od maja nie spotykaliśmy się już w tym gronie – przyznaje Barbara Uklańska z KIGEiT.

Czołowe telewizje "dużo gadają i nic nie robią"?

Rozmowy prywatnych nadawców z Urzędem Komunikacji Elektronicznej oraz Krajową Radą Radiofonii i Telewizji, których celem było wypracowanie rozwiązania rekompensującego komercyjnym telewizjom pozostawienie w starym standardzie naziemnym kanałów TVP, odbywały się od kwietnia do połowy maja.

Czytaj też: Będzie śledztwo w sprawie brutalnego zatrzymania fotoreporterów na granicy

Opieszałość głównych nadawców komercyjnych krytykuje Michał Winnicki, właściciel grupy MWE Networks, która na naziemnym multipleksie nadaje kanał Antena HD. Jego zdaniem czołowe telewizje "póki co dużo gadają i nic nie robią". Winnicki nie dołączył się do działań Polsatu, TVN, Telewizji Puls i Grupy Kino Polska, bo jak tłumaczył, nie był zapraszany na rozmowy i spotkania w tej sprawie.

Grupa Winnickiego wystąpiła za to o zmianę kodeka wideo dla kanału Antena HD z HEVC/H265 na AVC/H264. Dzięki temu odbiór stacji mógłby pojawić się na wybranych, dodatkowych dekoderach. Czołowi nadawcy skrytykowali jednak ten pomysł, tłumacząc, że nie rozwiąże on problemu wszystkich widzów pozbawionych dostępu do kanałów komercyjnych. Jak informuje UKE, postępowanie w sprawie wniosku MWE Networks jeszcze trwa.

Kanały TVP z MUX 3 na wniosek szefa MSWiA Mariusza Kamińskiego mogą pozostać w starym standardzie do końca 2023 roku. Natomiast główne stacje komercyjne musiały przełączyć się na nowy system, co w efekcie spowodowało spadek ich oglądalności i przychodów z reklam. Nie wszyscy widzowie wymienili bowiem stary sprzęt do odbioru naziemnej telewizji. Według danych Krajowego Instytutu Mediów na koniec lipca nieprzygotowanych do odbioru kanałów w nowym standardzie było 1,11 mln gospodarstw domowych.

Czytaj też: "Kropka TV" wycofana z sieci Biedronka za homofobiczną reklamę. Z rynku zniknie w październiku

(MNIE, 16.08.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.