Serwisy Disneya prześcignęły Netflixa
Disney+ przez trzy miesiące przyciągnął ponad 14 mln klientów i w sumie ma ich już 152 mln
Całkowita liczba subskrypcji serwisów streamingowych The Walt Disney Company na koniec drugiego kwartału 2022 roku wyniosła 221,1 mln i po raz pierwszy w historii przebiła Netflixa, który miał 220,67 mln. Disney podał też datę wprowadzenia wersji serwisu Disney+ z reklamami. Nastąpi to 8 grudnia.
Netflix w ostatnim kwartale stracił prawie 1 mln subskrypcji, ale statystyka jest dla niego niekorzystna tylko w sytuacji, gdy wszystkie serwisy Disneya są liczone łącznie. Na ponad 221 mln subskrypcji Disneya składają się liczby uzyskane przez Disney+ (152,1 mln), Hulu (46,2 mln) oraz ESPN+ (22,8 mln). Disney+ odnotował natomiast bardzo dynamiczny wzrost – w poprzednim kwartale miał 137,7 mln subskrypcji. Przybyło więc 14,4 mln.
Czytaj też: Viaplay zaoferuje klientom rekompensaty za kolejne kłopoty techniczne
Większość zysków Disney+ w ostatnim kwartale miała miejsce poza Stanami Zjednoczonymi i Kanadą, gdzie usługa pozyskała zaledwie 100 tys. klientów, osiągając 44,5 mln. Największy przyrost – 8,3 mln – miała platforma Disney+ Hotstar, dostępna w Indiach i Azji Południowo-Wschodniej, dochodząc tam do 58,4 mln. Natomiast w innych krajach w sumie doszło serwisowi ok. 6 mln subskrypcji, osiągając 49,2 mln.
Koncern ogłosił też wprowadzenie w Stanach Zjednoczonych wersji z reklamami dla Disney+. Obecnie występująca opcja bez reklam przeskoczy z abonamentu za 7,99 dol. miesięcznie i 79,99 rocznie na poziom cenowy 10,99 i 109,99 dol., a poprzednią cenę dostanie opcja z reklamami.
Czytaj też: CDA ze spadkiem aktywnych subskrypcji w pierwszym półroczu
Cały koncern Disneya odnotował też bardzo korzystne wyniki finansowe. W II kwartale br. przychody wyniosły 21,50 mld dol. w porównaniu do 17,02 mld dol. w analogicznym okresie ubiegłego roku, co stanowi wzrost o 26 proc. Największy wzrost przychodów spółka, w ujęciu rok do roku, odnotowała w segmencie parków rozrywki. 7,4 mld dol. w porównaniu do ubiegłorocznych 4,3 mld oznaczają wzrost aż o 72 proc.
Imponująco wygląda też zysk. Disney zakończył kwartał zyskiem netto w wysokości 1,41 mld dol., a odnosząc to do 923 mln przed rokiem to przewyższenie wynosi 53 proc.
Czytaj też: Towarzystwo Dziennikarskie chce, by Tomasz Lis przerwał milczenie
(MAC, 11.08.2022)