Legimi zapłaciło Platformie Dystrybucyjnej  |  Altavia Kamikaze + K2 i Cukier Works odpowiadają za digital  |  Wyniki "Hotelu Paradise" w TVN Siedem  |  Gala French Touch w Polsacie zamiast w TVP  |  Drugi sezon serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Telewizja TVT z Rybnika w ogólnopolskiej ofercie  |  W przejętych przez Gremi Media "Wieściach Rolniczych" zespół pozostaje bez zmian  |  Serwis Sweet.tv: liczba kanałów FAST wzrosła do 15  |  Stock Polska wybiera  |  Rzeczniczka prasowa PERN  |  Awans w Fabryce Marketingu  |  Disney tworzy jednostkę biznesową do koordynowania AI  |  W latach 2022-2023 co cztery dni mordowany był dziennikarz  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Legimi zapłaciło Platformie Dystrybucyjnej  |  Altavia Kamikaze + K2 i Cukier Works odpowiadają za digital  |  Wyniki "Hotelu Paradise" w TVN Siedem  |  Gala French Touch w Polsacie zamiast w TVP  |  Drugi sezon serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Telewizja TVT z Rybnika w ogólnopolskiej ofercie  |  W przejętych przez Gremi Media "Wieściach Rolniczych" zespół pozostaje bez zmian  |  Serwis Sweet.tv: liczba kanałów FAST wzrosła do 15  |  Stock Polska wybiera  |  Rzeczniczka prasowa PERN  |  Awans w Fabryce Marketingu  |  Disney tworzy jednostkę biznesową do koordynowania AI  |  W latach 2022-2023 co cztery dni mordowany był dziennikarz  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Legimi zapłaciło Platformie Dystrybucyjnej  |  Altavia Kamikaze + K2 i Cukier Works odpowiadają za digital  |  Wyniki "Hotelu Paradise" w TVN Siedem  |  Gala French Touch w Polsacie zamiast w TVP  |  Drugi sezon serialu "Miłość za wszelką cenę" w TV 4  |  Telewizja TVT z Rybnika w ogólnopolskiej ofercie  |  W przejętych przez Gremi Media "Wieściach Rolniczych" zespół pozostaje bez zmian  |  Serwis Sweet.tv: liczba kanałów FAST wzrosła do 15  |  Stock Polska wybiera  |  Rzeczniczka prasowa PERN  |  Awans w Fabryce Marketingu  |  Disney tworzy jednostkę biznesową do koordynowania AI  |  W latach 2022-2023 co cztery dni mordowany był dziennikarz  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Sierpień 11, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

CDA ze spadkiem aktywnych subskrypcji w pierwszym półroczu

Rok do roku przychody CDA urosły nieznacznie - o 0,7 proc. (screen: Cda.pl)

CDA SA, właściciel serwisu wideo Cda.pl, w pierwszym półroczu 2022 roku miał 34,3 mln zł przychodów ze sprzedaży i 9,5 mln zł zysku netto. W tym okresie spółka zmniejszyła liczbę aktywnych subskrypcji.

Przychody CDA w porównaniu z pierwszym kwartałem 2021 roku wzrosły o 0,7 proc. Ze sprzedaży subskrypcji spółka zanotowała 33,2 mln zł (wzrost o 1,4 proc.), a z reklam – 565 tys. zł (spadek o 15,3 proc.).

Czytaj też: Tylko trzy dzienniki regionalne utrzymują sprzedaż powyżej 10 tys. egz.

Spółka w sprawozdaniu wyjaśnia, że stosunkowo płaski rok do roku wzrost przychodów związany jest m.in. z efektem wysokiej bazy wynikający z tego, że "w drugim kwartale 2021 roku abonenci chętniej korzystali z usługi CDA Premium z uwagi na obostrzenia wprowadzone w kwietniu i maju (częściowy lockdown) w związku z rozwojem pandemii COVID 19".

"Należy również pamiętać, że w działalności Spółki obserwuje się sezonowość – użytkownicy portalu wykazują wzmożoną aktywność w okresie zimowym, sprzyjającym spędzaniu czasu w domu. Analogicznie w okresie letnim aktywność ta spada. Czerwiec 2022 roku był najgorętszym miesiącem w historii pomiarów meteorologicznych w Polsce, co przełożyło się na mniejszą aktywność w obszarze konsumowania treści VOD" – czytamy w sprawozdaniu

Czytaj też: Viaplay zaoferuje klientom rekompensaty za kolejne kłopoty techniczne

Koszty operacyjne spółki były wyższe o 0,5 proc. i wyniosły 22,5 mln zł. CDA zwiększyła zysk netto o 2,1 proc. – do 9,5 mln zł.

Na koniec czerwca 2022 roku odnotowano 423 tys. aktywnych subskrypcji CDA Premium oraz CDA TV (pakietów start i podstawowego), usługi uruchomionej w sierpniu 2021 roku (dostępna jest jako dodatkowa usługa tylko dla abonentów CDA Premium). W porównaniu z czerwcem 2021 roku liczba subskrypcji wzrosła o 25,5 proc. Jednak w samym drugim kwartale 2022 roku skurczyła się o 9,4 proc., a na przestrzeni półrocza – o 5,5 proc.

CDA nie podaje, ilu ma subskrybentów samej usługi CDA Premium.

Czytaj też: Towarzystwo Dziennikarskie chce, by Tomasz Lis przerwał milczenie

(KOZ, 11.08.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.