Tylko trzy dzienniki regionalne utrzymują sprzedaż powyżej 10 tys. egz.
W drugim kwartale najlepiej sprzedawała się "Gazeta Pomorska"
W drugim kwartale 2022 roku dzienniki regionalne sprzedawały średnio 128 938 egz. dziennie, czyli o 4,6 proc. mniej niż w pierwszym kwartale 2022 roku. Poziom 10 tys. sprzedaży przekroczyły "Gazeta Pomorska", "Dziennik Zachodni" i "Głos Wielkopolski".
Z danych PBC wynika, że średnia sprzedaż "Gazety Pomorskiej" (Polska Press) w drugim kwartale wyniosła 15 018 egz. (dla wszystkich tytułów według wskaźnika: sprzedaż wydania). "Dziennik Zachodni" (Polska Press) sprzedawał średnio 10 226 egz., tj. o zaledwie 15 więcej niż "Głos Wielkopolski" (Polska Press) – 10 211 egz.
Czytaj też: RPO apeluje do ministra Glińskiego o reformę ws. prasy lokalnej
W pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się dzienników regionalnych znalazły się również:
- łódzki "Express Ilustrowany" (Polska Press) – 7381 egz.,
- "Głos – Dziennik Pomorza" (Polska Press) – 7352 egz.,
- rzeszowskie "Nowiny" (Polska Press) – 6607 egz.,
- "Dziennik Bałtycki" (Polska Press) – 6518 egz.,
- kieleckie "Echo dnia" (Polska Press) – 6378 egz.,
- "Dziennik Łódzki" (Polska Press) – 6207 egz.
- "Gazeta Lubuska" (Polska Press) – 5891 egz.
Spośród dzienników regionalnych, które nie należą do Polska Press, "Kurier Szczeciński" (Kurier Szczeciński) rozchodził się średnio w 3506 egz., "Gazeta Olsztyńska" (Grupa WM) – 3322 egz., rzeszowskie "Super Nowości" (Gravamen Media) – 3268 egz., katowicki "Sport" (Gremi Media) – 3235 egz., a lubelski "Dziennik Wschodni" (Corner Media) – 2300 egz.
Czytaj też: Towarzystwo Dziennikarskie chce, by Tomasz Lis przerwał milczenie
Najwięcej e-wydań sprzedawały "Gazeta Krakowska" (1065), "Dziennik Bałtycki" (1064), "Polska Metropolia Warszawska" (1033), "Nowiny (1016) i "Głos Wielkopolski" (730).
(KOZ, 11.08.2022)