Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Sierpień 08, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Papaya Films: 133 mln zł przychodu ze sprzedaży, zysk niższy

Kacper Sawicki przewiduje, że rok bieżący może być porównywalny do 2021 ( (fot. materiały prasowe)

W sprawozdaniu finansowym za rok 2021 Papaya Films podaje, że jej całkowita wartość sprzedaży wyniosła 133 mln zł i jest ponad 30 proc. wyższa niż w roku ubiegłym. To również najwyższy wynik w historii firmy.

Jednocześnie z uwagi na wzrost kosztów prowadzenia działalności oraz kontynuację inwestycji spółka osiągnęła w 2021 roku zysk brutto w kwocie prawie 5,5 mln zł, tj. 700 tys. zł mniej niż w 2020 (6,2 mln zł). Wyniki dotyczą polskiej spółki Papaya Films.

"Wynik satysfakcjonujący"

„Biorąc pod uwagę koniunkturę rynkową i realizowaną przez nas strategię zrównoważonego rozwoju, przyjmujemy ten wynik jako satysfakcjonujący”, mówi Kacper Sawicki, szef Papaya Films. „Mamy rekordowy w 16-letniej historii firmy wynik sprzedaży. Z drugiej strony, podrożały koszty prowadzenia biznesu, kontynuujemy też inwestycje, głównie w ludzi i ich kompetencje. Wzmacniamy nie tylko zespół produkcyjny, inwestujemy w talenty, rozwiązania prawne, techniczne, informatyczne oraz w przestrzeń dookoła nas" – wyjaśnia Sawicki.

Czytaj też: Lidl organizuje "Street Food LIVE Show" z Karolem Okrasą i Agnieszką Grzelak

Wzrost kosztów o 37 proc. (z nieco ponad 92 mln w roku 2020 do ponad 126 mln w roku 2021) to przede wszystkim wzrost cen zakupu usług obcych, świadczeń podwykonawców i partnerów. To także kontynuacja inwestycji, wzrost wynagrodzeń i powiększenie liczebności zespołu, w tym umów etatowych. Same wynagrodzenia pracowników, współpracowników i twórców wzrosły z 6 mln zł w roku 2020 do 7,2 mln zł w roku ubiegłym. Firma – realizując od 2017 roku politykę business governance – inwestuje także w rozwój kompetencji miękkich. Z tego tytułu w 2021 roku wartość szkoleń, programów mentoringowych i innych form profesjonalnego wsparcia zespołu wyniosła ponad 200 tys. zł.

W strukturze przychodu dominuje sprzedaż usług podstawowych, tj. studia filmowego i domu produkcyjnego. Wzrost odnotował także impresariat reprezentujący twórców (Papaya Roster) – w 2020 roku sprzedaż była na poziomie prawie 3 mln zł, a wynik ten za rok ubiegły wynosi już ponad 4,3 mln zł (ponad 40 proc. więcej).

Kacper Sawicki przewiduje, że rok bieżący może być porównywalny do 2021.

Czytaj też: Polskie studia w przetargu produkcyjnym PepsiCo koordynowanym z Moskwy

(AMS, 08.08.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.