Dział: PRASA

Dodano: Lipiec 24, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Jest 22,5 mln zł na zakup Bayraktara. Cel zbiórki Sierakowskiego osiągnięty

Akcja Sierakowskiego promowana była przez influencerów, artystów, polityków, ludzi ze świata sportu i biznesu oraz dziennikarzy. Działania wspierały również firmy.

Cel osiągnięty. Udało się zebrać 22,5 mln złotych na dron Bayraktar dla Ukrainy. Akcję na portalu Zrzutka.pl założył Sławomir Sierakowski, szef Krytyki Politycznej i publicysta Onetu. – To jest największa zrzutka w historii naszego serwisu, który działa od 2013 roku – mówi Press.pl Tomasz Chołast, współzałożyciel portalu Zrzutka.pl.

Sierakowski zainicjował akcję po tym, jak Litwini zakończyli swoją zbiórkę na dron dla Ukrainy. Od początku zapowiedział, że jeżeli nie uda się zebrać pełnej kwoty 22,5 mln zł, pieniądze zostaną przekazane na fundusz Sił Zbrojnych Ukrainy w Narodowym Banku Ukrainy. To samo stanie się z ewentualną nadwyżką.

Kim jest Sławomir Sierakowski? "Nigdy nie wykonywałem dziennikarskiej roboty"

Zbiórce na Zrzutka.pl towarzyszyły dodatkowe działania: licytacje, jak np. lunch z Markiem Belką, dzień na planie filmowym z Agnieszką Holland, grzybobranie z Adamem Wajrakiem czy spotkanie z Radosławem Sikorskim.

– Nie mieliśmy zrzutki, która w tak szybkim tempie zebrałaby tak dużą kwotę, i której towarzyszyłoby tak dużo nagłych skoków wpłat, co często związane jest z udostępnieniem informacji o zbiórce przez znane osoby w social mediach – mówi Tomasz Chołast i podkreśla: – Rekordziści wpłacili ponad 20 tys. złotych. Niektórzy potrafili powrócić do tej samej zbiórki po tygodniach, dniach, a nawet kilku godzinach.

Chołast dodaje, że do tej pory rekordem pochwalić się mogła na Zrzutka.pl zbiórka "#Razem dla Ukrainy" założona przez Fundację To się uda. Tam – zbiórka zresztą jeszcze trwa – zebrano już ponad 4 mln złotych.

Zbiórkę na dron dla ukraińskiej armii wsparło już ponad 200 tys. osób. Akcja promowana była przez influencerów, artystów, polityków, ludzi ze świata sportu i biznesu oraz dziennikarzy. Działania wspierały również firmy.

Za identyfikację wizualną akcji oraz materiały kreatywne (key visual, hasło w social media, kreacje na DOOH) odpowiada agencja K2 Create. Kampania prowadzona jest na Facebooku (pod hashtagami #GoBayraktar i #BayraktarChallenge) oraz na nośnikach DOOH w całym kraju. Aktualnie zebrana kwota jest pokazywana m.in. na 357 ekranach MORE w siedmiu największych miastach w Polsce. Nośniki DOOH udostępniane są bezpłatnie przez Metromedia i Jet Line.

(MZD, MAT, 24.07.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.