Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Lipiec 21, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Kronika Beskidzka” tłumaczy, że przez pomyłkę nie oznaczyła artykułu sponsorowanego

Niepodpisanie tekstu słowami „artykuł sponsorowany” miało być „niedopatrzeniem osoby przyjmującej zlecenie” (screen: kronika.beskidzka.pl)

Rada Etyki Mediów krytykuje "Kronikę Beskidzką" za kryptoreklamę. Redaktor naczelny tygodnika przyznaje, że wskazany przez REM tekst był sponsorowany i nie został prawidłowo oznaczony przez pomyłkę.

23 czerwca w "Kronice Beskidzkiej" ukazał się artykuł pt. „Bez spalarni byłyby dzikie wysypiska i wysokie ceny”. Według skargi, jaka wpłynęła do REM, został podpisany „wielocyfrowym mikroskopijnym numerem zamiast nazwiska autora”.

Redaktor naczelny "Kroniki Beskidzkiej": "To niedopatrzenie"

Wczoraj REM oświadczyła, że "opatrując artykuł numerem zlecenia zamiast odpowiedniej adnotacji wskazującej, iż czytelnik ma przed sobą tekst sponsorowany (…) redakcja dopuściła się kryptoreklamy" i złamała zapisaną w Karcie Etycznej Mediów „zasadę pierwszeństwa dobra odbiorcy, wskazującą, że podstawowe prawa czytelników, widzów, słuchaczy są nadrzędne wobec interesów redakcji, dziennikarzy, wydawców, producentów i nadawców”.

Czytaj też: Prezenterka "Wydarzeń" Agnieszka Mosór odeszła z Polsatu

Mirosław Galczak, redaktor naczelny "Kroniki Beskidzkiej", zapewnia, że niepodpisanie tekstu słowami „artykuł sponsorowany” było „niedopatrzeniem osoby przyjmującej zlecenie”.

– Zawsze opatrujemy tego rodzaju materiały dopiskiem „promocja”. Jeśli artykuł zajmuje tylko część strony, wówczas zamieszczamy go nad rubryką z reklamami – tłumaczy Galczak.

Kryptoreklama coraz częstsza

Redaktor naczelny "Kroniki Beskidzkiej" przyznaje jednocześnie, że w związku z pandemią i kryzysem wywołanym wojną w Ukrainie sytuacja gazety jest trudna. – W związku ze spadkiem sprzedaży egzemplarzy drukowanych chcemy zainwestować we własny kolportaż, jako uzupełnienie współpracy z Kolporterem, Ruchem i Garmondem. Planujemy również podreperowanie budżetu poprzez sprzedaż reklam w należących do wydawnictwa portalach: Bielskobiala.pl i Beskidzka24.pl – dodaje Galczak.

Czytaj też: Ruch wycofuje się z wypowiadania umów lokalnym wydawcom. Renegocjacje nowych – jesienią

REM w swoim stanowisku z 20 lipca zauważa, że przypadki kryptoreklamy są coraz częściej obecne w ogólnopolskich tytułach, przez to mediom regionalnym i lokalnym trudno się bronić przed żądaniami reklamodawców.

"Kronika Beskidzka" to tygodnik wydawany w Bielsku-Białej przez wydawnictwo Prasa Beskidzka. Swoim zasięgiem obejmuje obszar powiatów bielskiego, oświęcimskiego i żywieckiego.

Czytaj też: Będzie pozew. "Gazeta Polska" porównuje Tuska do Hitlera. "Fabryka łajdactwa"

(MZD, 21.07.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.