Netflix przed wprowadzeniem reklam negocjuje umowy ze studiami filmowymi
Netflix pozostaje największym serwisem streamingowym na świecie, ale musi iść na ustępstwa (fot. Unsplash.com/Venti Views)
Netflix, jak podaje "The Wall Street Journal", rozpoczął rozmowy z hollywoodzkimi studiami filmowymi, aby ustalić jak najkorzystniejsze warunki dotyczące wprowadzenia jesienią w serwisie tańszej wersji zawierającej reklamy. Negocjacje są prowadzone z Warner Bros., Universal i Sony Pictures.
Według informacji "WSJ" za prawo do przerywania swoich produkcji reklamami studia filmowe uzyskają umowy korzystniejsze dla siebie o 15 do 30 proc. w stosunku do obecnie obowiązujących porozumień.
Czytaj też: Netflix buduje franczyzę "Stranger Things"
Platforma będzie również zmuszona do renegocjacji umów z Sony i Paramount Global, dotyczących pozycji od dawna znajdujących się już w serwisie.
Na początku czerwca szef firmy Ted Sarandos informował, że Netflix prowadzi rozmowy z kilkoma dużymi firmami w sprawie partnerstw reklamowych. Wprowadzenie wersji z reklamami jest związane z próbami odzyskania subskrybentów. Na koniec poprzedniego kwartału serwis stracił ich blisko 200 tys. Był to pierwszy ujemny wynik od dekady.
Mimo to Netflix pozostaje największym serwisem streamingowym na świecie, posiadając ok. 222 mln subskrybentów.
Czytaj też: TVP sprzedała prawa do "Czterech pancernych" do Niemiec i Estonii
(MAC, 14.07.2022)