Wzrost wynagrodzeń i stawek w branży public relations
W tegorocznej edycji badania udział wzięło 28 agencji zrzeszonych w ZFPR (fot. materiały prasowe)
Związek Firm Public Relations opublikował wyniki badania wynagrodzeń i stawek godzinowych za usługi firm sektora public relations. Osoby pracujące na stanowiskach specjalistów zarabiają do 15 proc. więcej w porównaniu z danymi z roku 2021, a stawki cennikowe agencji PR wzrosły przeciętnie o 9 proc.
Wartości przeciętnych miesięcznych wynagrodzeń całkowitych brutto z umów o pracę (rynkowa mediana) dla typowych stanowisk w branży public relations (wyrażone w złotych miesięcznie) to: CEO/prezes – 23 567, partner/executive/wielofunkcyjny członek zarządu – 22 876, managing director – 21 656, unit director – 15 648, account director (group account manager) – 12 300, senior account manager (senior consultant) – 10 454, account manager (consultant ) – 8500, junior account manager – 7057, senior account executive (junior consultant) – 6610 , account executive – 5365, junior account executive – 4270, assistant – 3310.
Czytaj też: Zły PR dobrego PR. Fachowcy od wizerunku z trudem znajdują pracowników
Zaprezentowano mediany wartości stawek za godzinę pracy poszczególnych stanowisk wyrażone w złotych (netto): CEO/prezes – 750, partner/executive/wielofunkcyjny członek zarządu – 600, managing director – 530, unit director – 450, account director (group account manager) – 400, senior account manager (senior consultant) – 350, account manager (consultant) – 300, junior account manager – 233, senior account executive (junior consultant) – 220, account executive – 150, junior account executive – 140, assistant – 120.
Badanie ZFPR obejmowało również określenie wartości stawek cennikowych, a więc stawek pokrywających wszystkie koszty związane z realizacją projektu oraz zawierające marżę, które są prezentowane klientom na etapie wyjściowym negocjacji kontraktu. Dane zostały opracowane według stanu na dzień 1 kwietnia br. Wzrost stawek odnotowano dla 75 proc. stanowisk, które wyceniono rynkowo w obydwu edycjach badania (2021 i 2022 rok).
Czytaj też: Polskie agencje docenione na Kyiv International Advertising Festival
W tegorocznej edycji badania, zrealizowanej w kwietniu i maju, udział wzięło 28 agencji zrzeszonych w ZFPR. Uzyskane metodą kwestionariuszową dane ponad 690 osób zostały opracowane i zweryfikowane przez firmę Willis Towers Watson Polska.
(AMS, 21.06.2022)