Polskie agencje docenione na Kyiv International Advertising Festival
Reklama marki Yes – spot "Jestem kobietą" – zdobyła dwie brązowe nagrody w kategoriach Film i OOH, znalazła się też na short liście wśród najlepszych Kampanii PR i Sustained Solution (screen: YouTube/BizuteriaYES)
Przyznano nagrody w ramach Kyiv International Advertising Festival, który jest częścią projektu Ukrainian Creative Stories. Festiwal jest najważniejszym wydarzeniem w branży reklamowej w Ukrainie i jednym z czołowych europejskich festiwali reklamy.
W 2022 roku, z powodu rosyjskiej inwazji na Ukrainę, program konkursu KIAF został ograniczony i skupił się na kategoriach Positive Change, w których projekty nagradzane są za kreatywność komunikacji istotnej społecznie. Udział w konkursie dla agencji spoza Ukrainy był płatny, a pozyskane środki utworzyły fundusz dla ukraińskiej branży kreatywnej. Polskie agencje zdobyły 20 wyróżnień.
Czytaj też: Publicis i VMLY&R na short liście Gerety Awards
VMLY&R otrzymało złoto w kategorii Kampania bezpośrednia za "First aid for humanity" dla BNP Paribas i Czerwonego Krzyża; ta sama kampania otrzymała srebro w kategorii Kampania aktywacyjna. Agencja zdobyła również dwie brązowe nagrody za kampanię "School for equity" dla BNP Paribas w kategoriach Lokalne rozwiązania i Kampania aktywacyjna.
Aż dziewięć wyróżnień zgarnęła agencja 180hearbeats + Jung v Matt. Cztery z nich były za reklamę marki Yes – spot "Jestem kobietą" zdobył dwie brązowe nagrody w kategoriach Film i OOH, znalazł się też na short liście wśród najlepszych Kampanii PR i Sustained Solution. Nagrodzono również kampanię "Helping Whopper Jr." dla Burger Kinga – dostała srebro w kategorii OOH i brąz za Kampanię aktywacyjną, znalazła się też na short liście najlepszych Kampanii PR. Ponadto na short listę w kategorii Print & Publishing trafiła kampania dla marki YC Print.
Change Serviceplan otrzymała dwie srebrne nagrody za kampanię dla Polskiego Związku Głuchych – "Unmute: Louder than Decibels" została nagrodzona w kategoriach Spot dla kampanii non profit, Reklama radiowa i Kampania bezpośrednia dla non profit.
Czytaj też: Czarek Jóźwik i Robert Pasut z Abstrachuje TV dołączają do GetHero
Srebro zdobyła również agencja Gret za kampanię "The Parliameter" dla fundacji Mamprawowiedziec.pl w kategorii Reklamy digital & mobile dla non profit.
Publicis Group otrzymała trzy wyróżnienia za kampanię "Little Headhuners" dla K.I.D.S.: srebro w kategorii Social Media & Influence dla non profit, i dwa brązy w kategoriach Kampania bezpośrednia dla non profit i Lokalne rozwiązania dla non profit.
Z kolei agencja Just za "Less Plastic? It is on the record" trafiła na short listę w kategorii Sustained Solution.
Czytaj też: Influencerzy są pozytywniej postrzegani przez konsumentów niż celebryci
(KAP, 20.06.2022)