"Rzeczpospolita" najczęściej cytowana w maju. "Press" znów wysoko

W rankingu cytowań za maj 2022 roku najlepiej wypadła "Rzeczpospolita". Wyniki dla poszczególnych segmentów rynku - na kolejnych slajdach. Dane: IMM
W maju "Rzeczpospolita" była najczęściej cytowanym polskim medium według raportu Instytutu Monitorowania Mediów (IMM). Dziennikarze innych redakcji powoływali się na nią prawie 1,9 tys. razy. "Press" zajął wysokie drugie w swojej kategorii.
"Rzeczpospolita" była cytowana w maju m.in. ze względu na rozmowę z prezesem Urzędu Regulacji Energetyki Rafałem Gawinem, który potwierdził spekulacje branży dotyczące wzrostu cen za prąd. Powodem podwyżek miały być problemy z dostawami węgla, związane z brakiem dostępności lub całkowitym zablokowaniem importu z Rosji.
Czytaj też: Maciej Kurzajewski będzie prowadzącym w radiowej Jedynce
Na drugim miejscu znalazł się portal Onet, do którego inne tytuły odwoływały się 1,6 tys. razy, natomiast podium zamyka Wirtualna Polska, która w zeszłym miesiącu cytowana była 1,5 tys. razy.

"Rzeczpospolita" pozostaje także liderem rankingu tytułów prasowych. Dalej, za sprawą awansu o trzy pozycje, plasuje się "Super Express" z wynikiem prawie 1,3 tys. powołań. Trzecia jest "Gazeta Wyborcza", na którą inne media w maju powoływały się 1,1 tys. razy.

Pierwsze miejsce w kategorii najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych utrzymuje TVN24 z wynikiem 1042 powołań. Redakcja na początku maja przeprowadziła rozmowę z Pawłem Borysem, szefem Polskiego Funduszu Rozwoju, w której przyznał on, że wysoka inflacja w Polsce pozostanie odczuwalna przez najbliższe 2-3 lata. Drugie miejsce zajął Polsat News (865), a trzecie TVN (640). Pełne zestawienie stacji telewizyjnych przedstawia się podobnie jak w kwietniu.

Liderem najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych niezmiennie pozostaje RMF FM z wynikiem 1,5 tys. cytowań w innych mediach. Na drugie miejsce w rankingu awansuje zaś Radio Zet z liczbą 831 powołań. Trzecie jest Polskie Radio 24 (685).

Miano liderów w rankingu portali internetowych utrzymują kolejno Onet z wynikiem 1,6 tys. cytowań, Wirtualna Polska (1,5 tys. powołań) oraz Interia (1,1 tys. wzmianek).
Czytaj też: W maju Eurosport 1 wyprzedził TVP Sport. Pomogły zwycięstwa Igi Świątek
W maju pierwsze miejsce w rankingu tygodników i dwutygodników zajmuje "Do Rzeczy" z liczbą 404 cytowań. Dalej na podium "Viva" (259) i "Sieci" (228).
"Forbes" z wynikiem 260 cytowań utrzymuje pierwsze miejsce wśród najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników. Na drugim miejscu – podobnie jak w zeszłym miesiącu – plasuje się "Press", tym razem z liczbą 156 powołań, natomiast podium z awansem o jedno oczko zamykają "Perspektywy" wzmiankowane w maju 93 razy.

Na najwyższym stopniu podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno-biznesowym niezmiennie utrzymuje się "Rzeczpospolita" (1,8 tys.). Kolejne miejsca, podobnie jak w zeszłym miesiącu, zajmują "Dziennik Gazeta Prawna" (942) i "Forbes" (260).
Liderem w zestawieniu serwisów biznesowych pozostaje Money (365 cytowań). Dalej Business Insider Polska (209) i Bankier (106).
Czytaj też: Będzie protest przed siedzibą Radia Łódź. Radiowców wesprą górnicy z "Sierpnia 80"
Na pozycję lidera wśród mediów regionalnych za sprawą awansu o dwa miejsca wysunęło się Radio Poznań z liczbą 72 cytowań w innych mediach. Drugie i trzecie miejsce z różnicą jedynie o jedno powołanie utrzymują kolejno "Gazeta Krakowska" (67) i Radio Wrocław (66).
Miejsce pierwsze w rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw utrzymuje Ringier Axel Springer Polska, którego redakcje były cytowane przez dziennikarzy innych tytułów ponad 4 tys. razy. Na drugim miejscu jest Telewizja Polsat, której redakcje wspominane były 2,7 tys. razy w materiałach innych mediów. Podium zamyka grupa Wirtualna Polska Media z wynikiem 2,5 tys. wzmianek.
Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 28 095 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych. Badanie dotyczy okresu 1-31 maja 2022 roku.
Czytaj też: Nagle przerwano zdjęcia do serialu "Bunt!", TVN rezygnuje z jego kontynuacji
(BAE, 09.06.2022)
