Prezydenci 12 miast występują w kampanii promującej czytelnictwo
#CzytanieRządzi! to kampania samorządowców na rzecz czytelnictwa (fot. materiały prasowe)
Rusza pierwsza w Polsce kampania samorządowców na rzecz czytelnictwa – "#CzytanieRządzi!", realizowana przez Unię Metropolii Polskich, czyli 12 największych miast, i Fundację Powszechnego Czytania.
Prezydenci dwunastu polskich metropolii występują w kampanii w roli ambasadorów czytania – zapraszają do rozmowy, dzielą się swoimi upodobaniami literackimi, pokazują, że #CzytanieRządzi! Kampania ma być początkiem wspólnego długofalowego wysiłku, rozmów, debat i pracy na rzecz poszerzenia grona czytających w Polsce.
Czytaj też: Polska Izba Żywności Ekologicznej startuje z kampanią edukacyjną
Kampanii towarzyszą filmy, w których prezydentki i prezydenci opowiadają o swoich lekturach, ale też pokazują prywatne elementy swoich nawyków czytelniczych. Dodatkowo zostały przygotowane materiały dla różnych grup społecznych – "5 kroków do czytania". Twórcy kampanii przygotowali również poradniki upowszechniania czytania. Wszystkie serwisy Ringier Axel Springer Polska zostały partnerem akcji, a dziennikarze grupy włączyli się w promocję kampanii.
Przygotowaniem filmów do kampanii zajęła się agencja LoveBrands Relations. Komunikacja i działania PR leżą po stronie Fundacji Powszechnego Czytania, Unii Metropolii Polskich oraz poszczególnych wydziałów prasowych miast.
Czytaj też: Smart shopping, czyli trendy branży e-commerce w 2022 roku
(AMS, 09.06.2022)