Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Czerwiec 09, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

UOKiK prowadzi postępowanie ws. dodatkowej usługi włączanej abonentom Vectry

Według UOKiK przed 11 maja 2020 w części ofert promocyjnych firma automatycznie uruchamiała klientom usługę antywirusową "Bezpieczny internet" (fot. Pixabay.com)

Prezes UOKiK zarzucił sieci kablowej Vectra, że naruszyła interesy konsumentów poprzez automatyczne aktywowanie swoim abonentom płatnej usługi dodatkowej "Bezpieczny internet". UOKiK wszczął w tej sprawie postępowanie.

Według Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów przed 11 maja 2020 roku w części ofert promocyjnych Vectra automatycznie uruchamiała klientom usługę antywirusową "Bezpieczny internet", nie pytając ich o zgodę na pobieranie za nią płatności. Przez pierwszy miesiąc lub dwa usługa była darmowa, ale później trzeba było za nią płacić 6,90 zł miesięcznie.

Czytaj też: Musk grozi Twitterowi wycofaniem się z umowy kupna

Jak przypomina UOKiK, zgodnie z ustawą o prawach konsumenta przedsiębiorca najpóźniej w chwili zawierania umowy musi uzyskać zgodę klienta na każdą dodatkową płatność doliczaną do głównego abonamentu.

UOKiK podkreśla, że konsultanci Vectry podczas rozmów z klientami jedynie informowali ich o usłudze "Bezpieczny internet" oraz o tym, że później będą mogli z niej zrezygnować, ale nie pytali, czy w ogóle są nią zainteresowani.

Czytaj też: Joanna Mosiej-Sitek po 14 latach odchodzi z Agory

Prezes UOKiK poinformował Vectrę, że powinna usunąć skutki naruszenia i wynagrodzić konsumentom poniesione przez nich straty. "Propozycje przedstawiane przez spółkę nie rekompensowały konsumentom w wystarczającym stopniu skutków praktyki, dlatego Prezes Urzędu wszczął postępowanie, które może zakończyć się np. zobowiązaniem Vectry do wypłaty rekompensat albo nałożeniem na nią kary w wysokości do 10 proc. rocznego obrotu" – podał UOKiK. Spółka nie przedstawiła jeszcze danych finansowych za 2021 rok, a w 2020 roku miała 774 mln zł przychodów ze sprzedaży.

"W najbliższym czasie złożymy do UOKiK szczegółowe wyjaśnienia. Jesteśmy w stałym kontakcie z Urzędem" – przekazało "Presserwisowi" biuro prasowe Vectry.

Decyzjami UOKiK za automatyczne włączanie usług dodatkowych rekompensaty klientom muszą już wypłacić Netia, P4 i Orange.

Czytaj też: Będzie protest przed siedzibą Radia Łódź. Radiowców wesprą górnicy z "Sierpnia 80"

(MNIE, 09.06.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.