Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Czerwiec 07, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Musk grozi Twitterowi wycofaniem się z umowy kupna

Elon Musk zdaje się kpić z Twittera, jego wycofanie się z transakcji byłoby tak samo głośne, jak jej zawarcie (fot. Wikimedia Commons/Ministerio Das Cominicacoes)

Elon Musk oskarżył Twitter o popełnienie "materialnego naruszenia” umowy, na podstawie której miałby za 44 mld dol. przejąć serwis społecznościowy. Zagroził jej rozwiązaniem, co według ekspertów wskazuje, że miliarder szuka pretekstu, by się wycofać.

Prawnicy Muska napisali do Twittera list z datą poniedziałkową, zarzucając władzom serwisu odmowę podania prawdziwych informacji o liczbie fałszywych kont. W liście do głównego prawnika serwisu Vijayi Gadde, napisano, że firma "aktywnie sprzeciwia się i udaremnia" prawo Muska do dostępu do danych i informacji od firmy w ramach umowy. Napisano też, że Twitter nie dostarczył informacji, o które prosił Musk od 9 maja dodając, iż formalna odpowiedź platformy mediów społecznościowych w dniu 1 czerwca była niewystarczająca.

Czytaj też: Moskwa stawia ultimatum amerykańskim mediom i grozi odbieraniem akredytacji

„Najnowsza oferta Twittera, aby po prostu podać dodatkowe szczegóły dotyczące metodologii badania własnej firmy, czy to w postaci materiałów pisemnych, czy ustnych wyjaśnień, jest równoznaczna z odrzuceniem próśb pana Muska o dane” - można przeczytać w liście amerykańskiej firmy prawniczej Skadden, Arps, Slate, Meagher & Flom. Zespół prawników Muska przekonuje, że niepodanie informacji o fałszywych kontach stanowi naruszenie przymierza zawartego w umowie, a to może stanowić podstawę odejścia od transakcji.

Czytaj też: Dwaj reporterzy Reutersa ranni pod Siewierodonieckiem

Prawnicy dowodzą, że metody testowania fałszywych kont stosowane przez Twitter są "luźne” i że Musk potrzebuje danych od firmy, aby przeprowadzić własną analizę i dzięki temu zabezpieczyć finansowanie na potrzeby transakcji. Dodają, że odmowa współpracy przez firmę wskazuje na obawę o to, co może odkryć analiza Muska.

List kończy się ostrzeżeniem, że Musk zastrzegł wszystkie swoje prawa wynikające z umowy, w tym prawo do odstąpienia i jej rozwiązania.

(MAC, 07.06.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.