Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Kolejne zmiany w biurze reklamy WP  |  Chief growth officer w Media&Leads  |  Rynkowy udział Canal+ Extra 1 z Ligą Mistrzów  |  "Malanowski. Nowe rozdanie" w przyszłym roku  |  "Serwis klimatyczny" na antenach Polskiego Radia  |  Tele 5 planuje produkcję  |  Kampania Antyradia  |  Nowy magazyn w dziennikach Polska Press  |  Prasa branżowa wydawana jest głównie w druku i głównie dla mężczyzn  |  Mediaboard  |  Biddable director w Zenith  |  Szefowa marketingu w Atos  |  F25 produkuje film  |  YouTube po decyzji sądu może używać znaku Shorts  |  Sky zapłaci setki milionów funtów za błędne obliczenia reklamowe  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku listopada w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Katarzyna Kasia, kłopoty w rodzinie Solorza, a także TV PiS Bis, Witold Bereś oraz odejścia szefów RMF FM – polecamy!  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Czerwiec 09, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rzeczpospolita, GW, DGP i inni – Repropol zapłaci im rekordowe kwoty

Opłatą reprograficzną obłożone są m.in. urządzenia ksero

Wydawcy prasy mogą już występować do Stowarzyszenia Dziennikarzy i Wydawców Repropol o pieniądze z tytułu opłat reprograficznych. Trafi do nich rekordowa kwota – 5,74 mln zł (brutto). Najwięcej – ponad 200 tys. zł – przyznano "Rzeczpospolitej".

Pieniądze, które co roku dzieli zarząd Stowarzyszenia Dziennikarzy i Wydawców Repropol, pochodzą z opłaty, jaką zobowiązani są uiszczać producenci i importerzy materiałów i urządzeń do kopiowania, a więc m.in. kserokopiarek.

Czytaj też: Joanna Mosiej-Sitek po 14 latach odchodzi z Agory

W tym roku dzielono pulę 5,74 mln zł. To aż o 1,74 mln zł więcej, niż dzielono w ub.r. – Powodem wzrostu tej kwoty jest ogólna poprawa sytuacji gospodarczej w naszym kraju, w przyszłym roku do podziału będziemy mieli jeszcze więcej – mówi Grzegorz Cydejko, wiceprezes Stowarzyszenia. – W porównaniu jednak z tym, ile przynoszą opłaty reprograficzne w innych krajach, powinniśmy mieć do podziału kilkakrotnie więcej. Lista urządzeń objętych opłatą ma ponad 10 lat i nie ma na niej np. smartfonów – dodaje Cydejko.

W 2021 roku pieniądze trafiły do 4983 tytułów prasowych. Pula dzielona jest według algorytmu, który ma uwzględniać częstotliwość kopiowania materiałów z poszczególnych tytułów.

Czytaj też: Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku oburzona słowami dyrektora Krajowego Instytutu Mediów

Tym razem najwięcej przyznano "Rzeczpospolitej" – 204,5 tys. zł (rok temu 92,5 tys. zł), "Gazecie Wyborczej" – 173,6 tys. zł (rok temu 70,7 tys. zł), "Dziennikowi Gazecie Prawnej" – 151,9 tys. zł (93,1 tys. zł) i "Pulsowi Biznesu" – 105,7 tys. zł (46,5 tys. zł).

Na spore kwoty z tytułu kopiowania ich tekstów mogą liczyć także: "Parkiet Gazeta Giełdy" – 85,6 tys. zł, "Gazeta Polska" – 63,5 tys. zł, "Polityka" – 53,6 tys. zł, serwisy agencyjne PAP – 52,9 tys. zł, "Newsweek Polska" – 44,5 tys. zł, "Press" – 38,4 tys. zł, "Gazeta Ubezpieczeniowa – Aktualności" – 36,2 tys. zł, "Słowo Sportowe" – 36 tys. zł, "Gazeta Polska Codziennie" – 34,8 tys. zł, "Sieci" – 33,2 tys. zł, "Wprost" – 31,6 tys. zł, "Fakt" – 31,5 tys. zł, "Do Rzeczy" – 28,9 tys. zł, "Angora" – 28,7 tys. zł.

Od podanych kwot brutto zostaną odliczone koszty repartycji w wysokości 29 proc. plus VAT.

Wszyscy uprawnieni wydawcy pieniądze otrzymają po wystawieniu faktury i przesłaniu do stowarzyszenia wymaganych informacji. Pełna lista dostępna jest na stronie stowarzyszenia.

Czytaj też: Będzie protest przed siedzibą Radia Łódź. Radiowców wesprą górnicy z "Sierpnia 80"

(GK, 09.06.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.