Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Czerwiec 06, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Elon Musk chce zwolnić 10 tys. pracowników Tesli

Elon Musk wieszczy kłopoty, choć rynek samochodów elektrycznych ma się dobrze (fot. Wikimedia Commons/Steve Jurvetson)

Elon Musk napisał w mailu skierowanym do członków kadry kierowniczej Tesli, że ma „bardzo złe przeczucia” na temat gospodarki i chce zlikwidować ok. 10 proc. miejsc pracy. Miliarder wciąż zwleka z decyzją à propos Twittera, który miał zostać przez niego kupiony za 44 mld dol.

Wiadomość pojawiła się dwa dni po oświadczeniu Muska grożącego pracownikom niechcącym wrócić do systemu pracy stacjonarnej, że zostaną zwolnieni. Jego deklaracja wzbudziła niezadowolenie. W Niemczech zaprotestował nawet największy w tym kraju związek zawodowy (Tesla ma fabryki w USA, Chinach i od marca właśnie w Niemczech).

Czytaj też: Ultimatum Muska dla pracowników Tesli oprotestowane przez związek zawodowy w Niemczech

Na wieści o niepokojach wewnątrz firmy Musk zareagował kolejnym oświadczeniem. Stwierdził, że inflacja w Stanach Zjednoczonych już teraz jest największa od 40 lat i będzie się pogłębiać. W związku z tym muszą nastąpić redukcje. Zgodnie ze zgłoszeniem do Amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd na koniec 2021 roku Tesla zatrudniała ok. 100 tys. osób w firmie i jej spółkach zależnych. Zapowiedź zwolnienia 10 proc. oznacza brak pracy dla 10 tys. osób. W odpowiedzi na wpisy Muska swoją ofertę pracy do pracowników Tesli skierował  koncern Amazon.

W piątek Twitter poinformował, że minął okres oczekiwania zgodnie z ustawą HSR na przejęcie tej firmy przez Muska.

Czytaj też: Nowy naczelny "NYT" wprowadzi surowe reguły. "Dziennikarz markę musi budować w redakcji, nie na Twitterze"

(MAC, 06.06.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.