Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: social media

Dział: INTERNET

Dodano: Maj 25, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Politycy i samorządy przekonują się do TikToka

Z TikToka korzysta dziś co trzeci Polak w wieku od 16 do 64 lat (fot: Freepik.com/myriammira)

Dla polskich polityków, w tym samorządowców, TikTok stał się wygodnym narzędziem dotarcia do młodych ludzi – decyduje łatwość publikowania i fakt, że nie trzeba nawiązywać relacji z innymi użytkownikami – wynika z nowej analizy Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych.

Robert Biedroń, którego konto obserwuje niemal 550 tys. użytkowników, został obwołany „politycznym królem polskiego TikToka”. Daleko za nim jest jego ideowy przeciwnik, Sławomir Mentzen z Konfederacji, którego relacje śledzi niemal 120 tys. użytkowników.

TikTok sposobem na dotarcie do młodych

Na trzecim miejscu znalazł się Tomasz Trela z Lewicy z 32,8 tys. obserwujących. Szansę na wysoką pozycję wśród polskich polityków na TikToku miał też Andrzej Duda, którego konto utworzono w czasie kampanii w marcu 2020 roku, szybko jednak zostało zawieszone.

Czytaj też: Odejście Tomasza Lisa. Czy teraz będzie mógł się pożegnać z czytelnikami "Newsweeka"?

Według autorów analizy prostota TikToka, gdzie wystarczy publikować krótkie filmy (średnio ok. 2,30 min) i gdzie nie ma nacisku na budowanie relacji z innymi użytkownikami, to dla polityków dobry sposób na docieranie do większej liczby młodszych – potencjalnych – wyborców.

– Wśród najpopularniejszych platform społecznościowych właśnie TikTok odnotował bardzo duży skok. Rok temu aplikacja zajmowała 9. miejsce, na początku roku 2022 zaś znalazła się na miejscu 5., a korzystało z niej 34,1 proc. Polaków w wieku od 16 do 64 lat – informuje IBIMS, powołując się na raport „Internet i Social Media w Polsce 2022” opublikowany przez Hootsuite, dostawcę narzędzi do zarządzania treściami w social mediach.

Samorządy na TikToku

Według kwietniowego Mediapanelu platforma osiągnęła trzecią pozycję pod względem liczby użytkowników.

Czytaj też: Ostatni felieton Lisa przed odejściem z „Newsweeka": „Wolnych mediów już nie ma"

Wzrost popularności social mediów wykorzystują również samorządy. Tiktokowe konto mają m.in. Łódź (ok. 46,4 tys. obserwatorów), Poznań (ok. 22,5 tys. fanów) czy Gdańsk (ok. 8,5 tys. obserwatorów).

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych to warszawska spółka, która prowadzi badania w zakresie skutecznej komunikacji w kanałach social media i internecie. Zajmuje się komunikacją w sieci, badaniami aktywności, analizą publikowanych treści i informacji oraz zarządzaniem sytuacjami kryzysowymi w sieci.

Czytaj też: Prywatne media nie wejdą na zjazd "Solidarności" w Zakopanem. Ale sobie radzą

(PAR, 25.05.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.