Grupa Polsat Plus raportuje znacznie mniejszy zysk kwartalny niż rok temu
Segment mediowy zwiększył przychody o 5 proc., do 534 mln zł (fot. Mateusz Grochocki/East News)
Grupa Polsat Plus w pierwszym kwartale 2022 roku miała 2,987 mld zł przychodów i 212,8 mln zł zysku netto.
W porównaniu z pierwszym kwartałem ub.r. przychody grupy kapitałowej wzrosły o 3,1 proc. Koszty operacyjne wyniosły 2,634 mld zł i były o 8,3 proc. wyższe niż rok wcześniej.
Czytaj też: Polsat z prawami do polskiej wersji ukraińskiego serialu "Sługa narodu"
Wskaźnik skorygowanej EBITDA (z wykluczeniem wyniku spółki Polkomtel Infrastruktura) spadł o 11,8 proc. – do 800,7 mln zł. Skorygowana EBITDA zmniejszyła się z 30,4 proc. do 26,8 proc. Zysk netto grupy był o 45,5 proc. niższy niż przed rokiem.
"Niepewność wywołana wojną w Ukrainie"
Segment usług B2C i B2B przyniósł 2,526 mld zł przychodów, co oznacza spadek o 1 proc. Jego koszty operacyjne wzrosły o 13 proc., do 1,827 mld zł.
Z kolei segment mediowy zwiększył przychody o 5 proc., do 534 mln zł. Jednocześnie koszty operacyjne wzrosły o 20 proc., do 433 mln zł.
Czytaj też: CBOS: TVP ma więcej ocen negatywnych niż pozytywnych
Przychody z reklamy i sponsoringu Grupy Polsat wzrosły o 0,6 proc. – do 273 mln zł.
"Zdrowy wzrost przychodów ze sprzedaży reklam i sponsoringu w naszych kanałach telewizyjnych i portalach internetowych przejściowo spowolniony w marcu w efekcie niepewności wywołanej wojną w Ukrainie" – napisano w prezentacji do wyników kwartalnych. "Licząc na lepsze perspektywy rynku reklamy zdecydowaliśmy się utrzymać ofertę programową zgodnie z pierwotnymi założeniami" – zaznaczono.
Ponad 6 milionów abonentów
Na koniec pierwszego kwartału 2022 roku roku Grupa Polsat Plus miała 6,012 mln abonentów (wzrost o 0,8 proc. w porównaniu z końcem pierwszego kwartału 2021 roku). Świadczyła im 13,379 mln usług kontraktowych (wzrost o 1,6 proc.), z czego 6,205 mln telefonii komórkowej (wzrost o 6,4 proc.), 5,177 mln płatnej telewizji (spadek o 3,1 proc.) i 1,998 mln internetu (wzrost o 0,1 proc.).
Czytaj też: W kwietniu najczęściej cytowane były: RMF FM, "Rzeczpospolita" i Onet
ARPU, czyli średni przychód z jednego klienta indywidualnego, w przypadku usług abonamentowych wyniósł w pierwszym kwartale 2022 roku 69,8 zł (wzrost o 3,9 proc.). Wskaźnik odpływu abonentów zmniejszył się z 7,1 proc. do 6,8 proc.
Dodatkowo Grupa Polsat Plus na koniec 2021 roku miała 2,832 mln aktywnych usług przedpłaconych (wzrost o 3,5 proc.).
Liczba klientów usługi multiplay wzrosła o 3 proc., do 2,462 mln.
Medialno-telekomunikacyjną Grupę Polsat Plus tworzą: Telewizja Polsat, platforma satelitarna Polsat Box, operator telefonii komórkowej Polkomtel, firma telekomunikacyjna Netia i portal Interia.pl.
Czytaj też: Telewizje i radia muszą oznaczać programy zawierające seks i przemoc
(KOZ, 12.05.2022)