HBO i HBO Max urosły o prawie 13 mln i mają już 77 mln subskrypcji
Wzrost abonentów HBO Max jest związany z ciągłymi inwestycjami koncernu WarnerMedia
AT&T żegna się z WarnerMedia znacznym przyrostem liczby odbiorców jego serwisów i operatorów telewizyjnych. HBO i HBO Max zyskały od kwietnia ub.r. 12,8 mln subskrypcji, z czego 8,4 poza Stanami Zjednoczonymi. 3 mln doszły w pierwszym kwartale br. Koncern WM i jego firmy mają obecnie wchodzić w skład Warner Bros. Discovery.
HBO oraz HBO Max posiadają obecnie 76,8 mln miesięcznych abonentów. To nadal niewiele wobec 221,6 mln Netflixa, ale ze względu na to, że najpopularniejszy serwis streamingowy świata w ostatnim kwartale stracił ok. 200 tys. subskrypcji, postęp jest bardziej zauważalny.
Czytaj też: Netflix zaczął tracić subskrybentów i notuje dużą przecenę akcji na giełdzie
Przychody z subskrypcji wyniosły ok. 4 mld dol., co oznacza wzrost o 4,4 proc. dzięki pojawieniu się HBO Max, chociaż koszty operacyjne wzrosły o 13 proc., do 7,4 mld USD.
Przychody WarnerMedia w pierwszym kwartale br. wyniosły 8,7 mld dol. Oznacza to wzrost o 2,5 proc. w porównaniu z takim samym okresem poprzedniego roku, na co wpływ miały wyższe przychody z abonamentów. Zysk operacyjny wyniósł 1,3 mld dol. Oznacza to spadek o 32,7 proc., co ma być wynikiem ciągłych inwestycji w HBO Max oraz uruchomienia CNN+, serwisu zlikwidowanego po zaledwie miesiącu istnienia.
Czytaj też: Warner Bros. Discovery nie wierzy w sukces CNN+ i zamyka serwis
(MAC, 25.04.2022)