Netflix zaczął tracić subskrybentów i notuje dużą przecenę akcji na giełdzie
W październiku 2021 roku akcje Netfliksa osiągnęły rekordową cenę 700 dol. Od tego czasu wciąż spadają (fot. Unsplash.com/Venti Views)
Netflix po raz pierwszy od ponad dekady odnotował spadek liczby subskrybentów. Po pierwszym kwartale br. miał ich o blisko 200 tys. mniej w porównaniu z końcem 2021 roku. Serwis spodziewa się, że w kolejnym kwartale straci ponad 2 mln abonentów.
Największy na świecie serwis streamingowy ma obecnie 221,6 mln subskrybentów. Za ich spadek wg Netflixa odpowiedzialna jest rosnąca konkurencja, ale także wyłączenie serwisu w Rosji, co przełożyło się na utratę ok. 700 tys. klientów.
Netflix z reklamami?
Wcześniej firma prognozowała, że w pierwszym kwartale przybędzie jej 2,73 mln abonentów, dlatego spadek o 200 tys. jest zaskoczeniem dla akcjonariuszy. Na nowojorskiej giełdzie środowe notowania spółki rozpoczęły się od 30-procentowej przeceny - na zamknięciu we wtorek jej akcje kosztowały 350 dol. a na otwarciu w środę już poniżej 250 dol. i kontynuowały spadek.
Czytaj też: Netflix stracił klientów po raz pierwszy od 10 lat
Spółka, chcąc zachować wzrost wpływów, zamierza wprowadzić w najbliższych latach tańszy abonament dla widzów, którzy zgodzą się oglądać w serwisie reklamy. Netflix zapowiada także ograniczenie budżetów na filmy i programy.
Pomimo spadku liczby klientów przychody serwisu rok do roku wzrosły o 10 proc. i w pierwszym kwartale 2022 roku wyniosły 7,87 mld dol. Spółka zakończyła kwartał zyskiem netto 1,6 mld dol. - rok wcześniej miała 1,71 mld zysku.
Czytaj też: Netflix wyprodukuje 9 polskich seriali, w tym adaptacje książek Mroza i Żulczyka
(MAC, 21.04.2022)