Publikacje Jacka Żakowskiego w tygodniku "Polityka"  |  Jeden z największych reklamodawców zmienia front  |  Pasmo emisji serialu TVP 2 "Na sygnale"  |  PARP poszukuje agencji  |  Polsat poszerzy ofertę kanałów sportowych  |  Właściciel Cda.pl z zyskiem w pierwszym półroczu  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Wzrósł rynek reklamy wideo  |  Ranking serwisów w kategorii biznes, finanse, prawo  |  Group One inwestuje  |  Hybrid Polska ma nowe narzędzie  |  Lunapark collective  |  Ile kosztuje Eneę sponsorowanie Radomiaka Radom?  |  Development director w Kantar Polska  |  Komunikacja w Polskim Związku Narciarskim  |  Papaya Films z 10 wyróżnieniami  |  HBO Max nawiązał współpracę z azjatyckim serwisem  |  ESPN i Fox uruchomią w Stanach Zjednoczonych wspólną platformę sportową  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Publikacje Jacka Żakowskiego w tygodniku "Polityka"  |  Jeden z największych reklamodawców zmienia front  |  Pasmo emisji serialu TVP 2 "Na sygnale"  |  PARP poszukuje agencji  |  Polsat poszerzy ofertę kanałów sportowych  |  Właściciel Cda.pl z zyskiem w pierwszym półroczu  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Wzrósł rynek reklamy wideo  |  Ranking serwisów w kategorii biznes, finanse, prawo  |  Group One inwestuje  |  Hybrid Polska ma nowe narzędzie  |  Lunapark collective  |  Ile kosztuje Eneę sponsorowanie Radomiaka Radom?  |  Development director w Kantar Polska  |  Komunikacja w Polskim Związku Narciarskim  |  Papaya Films z 10 wyróżnieniami  |  HBO Max nawiązał współpracę z azjatyckim serwisem  |  ESPN i Fox uruchomią w Stanach Zjednoczonych wspólną platformę sportową  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Publikacje Jacka Żakowskiego w tygodniku "Polityka"  |  Jeden z największych reklamodawców zmienia front  |  Pasmo emisji serialu TVP 2 "Na sygnale"  |  PARP poszukuje agencji  |  Polsat poszerzy ofertę kanałów sportowych  |  Właściciel Cda.pl z zyskiem w pierwszym półroczu  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Wzrósł rynek reklamy wideo  |  Ranking serwisów w kategorii biznes, finanse, prawo  |  Group One inwestuje  |  Hybrid Polska ma nowe narzędzie  |  Lunapark collective  |  Ile kosztuje Eneę sponsorowanie Radomiaka Radom?  |  Development director w Kantar Polska  |  Komunikacja w Polskim Związku Narciarskim  |  Papaya Films z 10 wyróżnieniami  |  HBO Max nawiązał współpracę z azjatyckim serwisem  |  ESPN i Fox uruchomią w Stanach Zjednoczonych wspólną platformę sportową  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Kwiecień 21, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Netflix zaczął tracić subskrybentów i notuje dużą przecenę akcji na giełdzie

W październiku 2021 roku akcje Netfliksa osiągnęły rekordową cenę 700 dol. Od tego czasu wciąż spadają (fot. Unsplash.com/Venti Views)

Netflix po raz pierwszy od ponad dekady odnotował spadek liczby subskrybentów. Po pierwszym kwartale br. miał ich o blisko 200 tys. mniej w porównaniu z końcem 2021 roku. Serwis spodziewa się, że w kolejnym kwartale straci ponad 2 mln abonentów.

Największy na świecie serwis streamingowy ma obecnie 221,6 mln subskrybentów. Za ich spadek wg Netflixa odpowiedzialna jest rosnąca konkurencja, ale także wyłączenie serwisu w Rosji, co przełożyło się na utratę ok. 700 tys. klientów.

Netflix z reklamami?

Wcześniej firma prognozowała, że w pierwszym kwartale przybędzie jej 2,73 mln abonentów, dlatego spadek o 200 tys. jest zaskoczeniem dla akcjonariuszy. Na nowojorskiej giełdzie środowe notowania spółki rozpoczęły się od 30-procentowej przeceny - na zamknięciu we wtorek jej akcje kosztowały 350 dol. a na otwarciu w środę już poniżej 250 dol. i kontynuowały spadek.

Czytaj też: Netflix stracił klientów po raz pierwszy od 10 lat

Spółka, chcąc zachować wzrost wpływów, zamierza wprowadzić w najbliższych latach tańszy abonament dla widzów, którzy zgodzą się oglądać w serwisie reklamy. Netflix zapowiada także ograniczenie budżetów na filmy i programy.

Pomimo spadku liczby klientów przychody serwisu rok do roku wzrosły o 10 proc. i w pierwszym kwartale 2022 roku wyniosły 7,87 mld dol. Spółka zakończyła kwartał zyskiem netto 1,6 mld dol. - rok wcześniej miała 1,71 mld zysku.

Czytaj też: Netflix wyprodukuje 9 polskich seriali, w tym adaptacje książek Mroza i Żulczyka

(MAC, 21.04.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.