Netflix stracił klientów po raz pierwszy od 10 lat
Według władz Netflixa za spadki jest odpowiedzialne również zawieszenie usług w Rosji (fot. Pixabay.com)
Netflix odnotował w pierwszym kwartale spadek o 200 tys. klientów, do 221,6 mln. To pierwsza utrata subskrybentów od 2011 roku. Według szefostwa serwisu winna temu jest rosnącą konkurencja i udostępnianie przez użytkowników swoich haseł innym osobom.
Netflix ma w ciągu najbliższych kilku lat wprowadzić tańszą opcję subskrypcji, ale z emisją reklam. Serwis chce też ograniczyć wydatki na filmy i programy telewizyjne.
Według władz Netflixa za spadki jest odpowiedzialne również zawieszenie usług w Rosji, co skutkowało utratą 0,7 mln klientów.
Czytaj także: KPRM wydała 22,3 mln zł na zakup czasu antenowego w TVP i Polskim Radiu w 2021 roku
Analitycy liczyli na wzrost liczby klientów Netflixa w pierwszym kwartale o 2,73 mln. Po informacji o spadku liczby subskrybentów akcje firmy zaliczyły 25 proc. obniżkę wartości na giełdzie.
Niższe od założeń były też przychody Netflixa w pierwszym kwartale - zwiększyły się rok do roku o 9,8 proc. do 7,9 mld dolarów, a nie o 10,3 proc., jak zakładały prognozy.
(MNIE, 20.04.2022)