Stanowiska dyrektorskie w Telewizji Polskiej  |  Przejście z Radia Zet do Polskiego Radia  |  Warner Bros. Discovery liderem  |  Browar Fortuna szykuje się do przetargu  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Dyrektorka odeszła z Canal+ Polska do Monolith Films  |  Oglądalność serialu "Komisarz Mama" w Polsacie  |  Eska Rock organizuje konkurs  |  Dyrektorka reklamy Tygodnika Powszechnego  |  INNPoland wprowadza zmiany  |  Nowy program "Forbes Polska" i Business Insider Polska  |  TVP 1 rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  |  Tok FM zaczął przybliżać sylwetki kandydatów na prezydenta  |  Polanex wybiera  |  Termy Maltańskie potrzebują agencji  |  Yieldbird Agory  |  MullenLowe Group  |  PR Wings wybrało komitet organizacyjny  |  Redaktorka naczelna "Vanity Fair" odchodzi  |  Operator Wikipedii przed indyjskim sądem za zniesławienie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Stanowiska dyrektorskie w Telewizji Polskiej  |  Przejście z Radia Zet do Polskiego Radia  |  Warner Bros. Discovery liderem  |  Browar Fortuna szykuje się do przetargu  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Dyrektorka odeszła z Canal+ Polska do Monolith Films  |  Oglądalność serialu "Komisarz Mama" w Polsacie  |  Eska Rock organizuje konkurs  |  Dyrektorka reklamy Tygodnika Powszechnego  |  INNPoland wprowadza zmiany  |  Nowy program "Forbes Polska" i Business Insider Polska  |  TVP 1 rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  |  Tok FM zaczął przybliżać sylwetki kandydatów na prezydenta  |  Polanex wybiera  |  Termy Maltańskie potrzebują agencji  |  Yieldbird Agory  |  MullenLowe Group  |  PR Wings wybrało komitet organizacyjny  |  Redaktorka naczelna "Vanity Fair" odchodzi  |  Operator Wikipedii przed indyjskim sądem za zniesławienie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Stanowiska dyrektorskie w Telewizji Polskiej  |  Przejście z Radia Zet do Polskiego Radia  |  Warner Bros. Discovery liderem  |  Browar Fortuna szykuje się do przetargu  |  Zestawienie kanałów muzycznych  |  Dyrektorka odeszła z Canal+ Polska do Monolith Films  |  Oglądalność serialu "Komisarz Mama" w Polsacie  |  Eska Rock organizuje konkurs  |  Dyrektorka reklamy Tygodnika Powszechnego  |  INNPoland wprowadza zmiany  |  Nowy program "Forbes Polska" i Business Insider Polska  |  TVP 1 rozpoczyna emisję serialu dokumentalnego  |  Tok FM zaczął przybliżać sylwetki kandydatów na prezydenta  |  Polanex wybiera  |  Termy Maltańskie potrzebują agencji  |  Yieldbird Agory  |  MullenLowe Group  |  PR Wings wybrało komitet organizacyjny  |  Redaktorka naczelna "Vanity Fair" odchodzi  |  Operator Wikipedii przed indyjskim sądem za zniesławienie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: technologie

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Kwiecień 25, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Komisja Europejska grozi i nakłada większą odpowiedzialność na firmy Big Tech

Komisja Europejska za nieprzestrzeganie ustaleń grozi takim firmom jak Amazon, Google, Meta czy Twitter grzywnami sięgającymi 6 proc. rocznych obrotów w krajach UE (fot. Wikimedia Commons/Cancilleria Ecuador)

Komisja Europejska w sobotę uzgodniła treść przepisów złożonych w Digital Services Act (DSA), nakładających na wielkie firmy z grona tzw. Big Tech – takie jak Amazon, Google, Meta czy Twitter – większą odpowiedzialność za treści pojawiające się na platformach.

Nowe obowiązki obejmą szybsze usuwanie nielegalnych treści, wyjaśnianie użytkownikom zasad, na jakich działają algorytmy, i podejmowanie bardziej rygorystycznych działań w zakresie zwalczania dezinformacji. Za nieprzestrzeganie reguł grożą bardzo wysokie kary, sięgające 6 proc. rocznych obrotów. Ursula von der Leyen, przewodnicząca Komisji Europejskiej podkreśliła, że to, co nielegalne offline, musi być nielegalne także online.

Czytaj też: Google nie odtajnił, ale zaktualizował zdjęcia satelitarne Rosji

Pod największą kontrolą będą firmy mające w krajach Unii Europejskiej co najmniej 45 mln użytkowników, czyli takie jak Meta (właściciel Facebooka) oraz Alphabet (spółka matka Google).

Uzgodnione w sobotę reguły mają jeszcze zostać przegłosowane, ale zdaniem ekspertów to formalność. Przepisy miałyby wejść w życie 15 miesięcy od uchwalenia lub 1 stycznia 2024 roku.

Czytaj też: Netflix zaczął tracić subskrybentów i notuje dużą przecenę akcji na giełdzie

(MAC, 25.04.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.