Przychody Story House Egmont wzrosły w 2021 roku o 3,7 proc.
Story House Egmont rok do roku zmniejszyło zysk netto o 1,1 proc. (fot. Andrea Piacquadio/Pexels.com)
Wydawnictwo Story House Egmont w 2021 roku zanotowało 9,6 mln zł zysku netto przy 97,9 mln zł przychodów.
Ze sprawozdania złożonego w Krajowym Rejestrze Sądowym wynika, że przychody wydawnictwa wzrosły o 3,7 proc. w porównaniu z 2020 rokiem. Wpływy ze sprzedaży produktów w kraju urosły o 1,1 proc. (do 70,9 mln zł), a z zagranicy - o 10,2 proc. (do 26,2 mln zł).
Czytaj też: Audycja Cejrowskiego w Trójce ciągle zawieszona. Cejrowski: "Bo trudno wywalić"
Koszty sprzedanych produktów, materiałów i towarów wyniosły 53,9 mln zł (spadek o 8,2 proc.), koszty sprzedaży - 7 mln zł (spadek o 9,7 proc.), koszty ogólne zarządu - 23,7 mln zł (spadek o 1,3 proc.), a pozostałe koszty operacyjne - 3,1 mln zł wobec 1,4 mln zł rok wcześniej.
Przeciętny stan zatrudnienia wzrósł ze 104 osób w 2020 roku do 108 osób w 2021.
Zysk netto Story House Egmont zmniejszył się o 1,1 proc., z 9,7 mln zł do 9,6 mln zł. Zgromadzenie wspólników zdecydowało o przeznaczeniu go w całości na cele spółki.
Czytaj też: Kierownictwo Radia Łódź w liście do RMN winę za bałagan zrzuca na związkowców
Story House Egmont jest wydawcą czasopism, komiksów i gier planszowych dla dzieci i młodzieży. W portfolio znajduje się kilkadziesiąt tytułów prasowych, m.in. "Kaczor Donald", "Mój kucyk Pony", "Movie Star Planet", "Hot Wheels", "Barbie" oraz "Tomek i przyjaciele". Polski oddział Egmontu powstał w 1990 roku, debiutując komiksem z Kaczorem Donaldem.
Spośród tytułów wydawnictwa badanych przez Polskie Badania Czytelnictwa w 2021 roku najwyższą sprzedaż miał magazyn "Zabawy i marzenia z Barbie" - średnio 29 066 egz.
Czytaj też: Gebert odchodzi z "GW”. Żakowski: Tej klasy autor ma prawo do kontrowersji
(KOZ, 19.04.2022)