TikTok potroi przychody z reklam - do ponad 11 mld dol. rocznie
TikTok ma na świecie już ponad 1 mld aktywnych użytkowników, ich liczba nadal rośnie
Według firmy badawczej Insider Intelligence przychody z reklam zamieszczanych na TikToku w 2022 roku prawdopodobnie sięgną ponad 11 mld dol., przekraczając łączną sprzedaż Twittera i Snapchata - konkurujących z chińską aplikacją.
TikTok, którego właścicielem jest chiński koncern ByteDance, ma na świecie już ponad 1 mld użytkowników. Twitter odnotowuje 689 mln aktywnych użytkowników miesięcznie (w sumie 1,3 mld zarejestrowanych kont), Snapchat - ponad 500 mln.
Czytaj też: Google Showcase nie daje dużego wzrostu, ale wydawcy nie rezygnują
Według przewidywań Twitter i Snapchat wygenerują odpowiednio 5,58 mld dol. i 4,86 mld dol. przychodów z reklam w 2022 roku. Daje to w sumie 10,44 mld dol, a więc mniej niż u TikToka, który osiągnie 11,64 mld dol., dokładnie trzykrotnie więcej niż w roku 2021, kiedy osiągnięta została kwota 3,88 mld dol.
Prawie 6 mld dol., czyli ponad połowa tegorocznych przychodów z reklam chińskiej aplikacji, będzie pochodzić ze Stanów Zjednoczonych. Pomimo kontrowersji dotyczących przekazywania danych użytkowników z USA do Chin.
Czytaj też: Meta czasowo zablokowała zdjęcia z Buczy na Facebooku i Instagramie
(MAC, 13.04.2022)