Radiowa Czwórka z cyklem koncertów  |  Cztery agencje w przetargu  |  Plany zespołu "Głosu Skierniewic"  |  TVP 1 pokaże koncert "Tysiąclecie Korony Polskiej"  |  Talent show TVN stracił widzów  |  Premiera programu kulinarnego TVP VOD  |  Polska spółka nadawcy Stars.tv zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność serialu TVP 2 "Na sygnale" w pierwszym kwartale  |  Zestawienie serwisów dla kobiet  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w marcu  |  Biuro 2increatives sięga po AI  |  Kamis rusza  |  Heart & Science i Gutenberg  |  Marka Dobra Kaloria klientem  |  Grupa Maspex  |  Leo Warsaw przygotowała kampanię  |  BBC w Holandii działa pod nowym szyldem  |  Globalny dyrektor kreatywny agencji JKR  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Radiowa Czwórka z cyklem koncertów  |  Cztery agencje w przetargu  |  Plany zespołu "Głosu Skierniewic"  |  TVP 1 pokaże koncert "Tysiąclecie Korony Polskiej"  |  Talent show TVN stracił widzów  |  Premiera programu kulinarnego TVP VOD  |  Polska spółka nadawcy Stars.tv zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność serialu TVP 2 "Na sygnale" w pierwszym kwartale  |  Zestawienie serwisów dla kobiet  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w marcu  |  Biuro 2increatives sięga po AI  |  Kamis rusza  |  Heart & Science i Gutenberg  |  Marka Dobra Kaloria klientem  |  Grupa Maspex  |  Leo Warsaw przygotowała kampanię  |  BBC w Holandii działa pod nowym szyldem  |  Globalny dyrektor kreatywny agencji JKR  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Radiowa Czwórka z cyklem koncertów  |  Cztery agencje w przetargu  |  Plany zespołu "Głosu Skierniewic"  |  TVP 1 pokaże koncert "Tysiąclecie Korony Polskiej"  |  Talent show TVN stracił widzów  |  Premiera programu kulinarnego TVP VOD  |  Polska spółka nadawcy Stars.tv zakończyła rok zyskiem  |  Oglądalność serialu TVP 2 "Na sygnale" w pierwszym kwartale  |  Zestawienie serwisów dla kobiet  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w marcu  |  Biuro 2increatives sięga po AI  |  Kamis rusza  |  Heart & Science i Gutenberg  |  Marka Dobra Kaloria klientem  |  Grupa Maspex  |  Leo Warsaw przygotowała kampanię  |  BBC w Holandii działa pod nowym szyldem  |  Globalny dyrektor kreatywny agencji JKR  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 43 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Marzec 18, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Szefowie chwalą dziennikarzy bojkotujących konferencję Konfederacji

Konferencja prasowa Konfederacji z Michałem Urbaniakiem, Tomaszem Grabarczykiem i Grzegorzem Braunem dostępna jest tylko w kanałach partyjnych (screen YouTube/Konfederacja_oficjalny)

Reporterzy pracujący w Sejmie odmówili uczestnictwa w konferencji prasowej Konfederacji. Politycy tego ugrupowania chcieli mówić mediom o nadmiernych przywilejach ukraińskich uchodźców, ostatecznie jednak mówili do wyłączonych kamer. - Dziennikarze nie muszą wszystkiego relacjonować. - popiera postawę reporterów Roman Imielski, zastępca redaktora naczelnego "Gazety Wyborczej'. - Konfederacja zasłużyła sobie na takie potraktowanie - ocenia Marek Czyż, dyrektor informacji Radia Zet.

Wczoraj w Sejmie politycy koła Konfederacji zorganizowali konferencję prasową pod hasłem "Tak dla pomocy! Nie dla przywilejów”. Do dziennikarzy wyszło trzech polityków: posłowie Grzegorz Braun i Michał Urbaniak oraz Tomasz Grabarczyk (dyrektor biura prasowego, lider Konfederacji w Łodzi). Pracownicy mediów zostawili sprzęt nagrywający przed politykami i zgasili światła kamer. - Reporterzy siedzieli w tym czasie przy stolikach dziennikarskich - opisywał Łukasz Szpyrka z Interii.

Politycy mówili m.in. o nadgorliwości w przyznawaniu uchodźcom przywilejów. Poseł Urbaniak podawał przykład z Łodzi, gdzie uchodźcy dostali darmowe przejazdy komunikacją miejską, podczas gdy ceny biletów wciąż rosną, co rzekomo fatalnie odbija się na łodzianach. Ma to być - według posła - powodem wzrostu napięć społecznych.

Większość komentujących dziennikarzy pochwaliła bojkot. Agnieszka Gozdyra z Polsat News stwierdziła: "Brawo. Nie ma szczucia na ofiary wojny", a według Sylwii Czubkowskiej "tak się wypracowują nowe dobre dziennikarskie standardy".

Odmienne zdanie zaprezentował Łukasz Warzecha. Według niego takie zachowanie dziennikarzy sprawia, że mamy do czynienia z "faktyczną cenzurą, motywowaną jakimiś infantylnymi uniesieniami i emocjami".

Nie zgadza się z tym Roman Imielski, zastępca redaktora naczelnego "Gazety Wyborczej". - Mamy wojnę u naszym bram, to nie czas na granie sprawą uchodźców dla zdobycia lepszych notowań w sondażach. A to chciała zrobić Konfederacja - mówi "Presserwisowi". - Dziennikarze nie muszą wszystkiego relacjonować. Zresztą Konfederacja ma swoją scenę, jest to scena w parlamencie. Na pewno wykorzysta ją do ataku na uchodźców - dodaje.

 - Jest oczywiste, że przyzwoity człowiek wykazuje empatię i nie próbuje dzielić ludzi na lepszych i gorszych. Sytuacja jest nadzwyczajna, ludzie wymagają natychmiastowej pomocy - nie ma wątpliwości Marek Czyż, dyrektor informacji Radia Zet.

Konfederacja samodzielnie streamowała swoją konferencję na YouTube.

(BCY, KOZ, 18.03.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.