Spotify sponsorem głównym FC Barcelona i tytularnym stadionu Camp Nou
Spotify zamierza zainwestować w cyfrowe reklamy na stadionie Barcelony (screen: YouTube/TalkFCB)
Spotify zostało oficjalnym sponsorem głównym FC Barcelona. Nazwa szwedzkiego serwisu streamującego muzykę i emitującego podcasty pojawi się na przedzie koszulek zawodników piłkarskiego zespołu. Od początku sezonu 2022/2023 stadion Barcelony będzie nosić nazwę Spotify Camp Nou.
31 stycznia pisaliśmy w "Presserwisie", że Spotify podpisze umowę sponsoringową z katalońskim klubem wartą od 60 do 85 mln euro za sezon. Ostatecznie, według katalońskich źródeł (strony nie ujawniły kwot), będzie to ok. 70 mln euro, ale to i tak najwyższa tego rodzaju umowa w świecie futbolu. Przez cztery lata na konto klubu wpłynęłoby 280 mln euro. Od japońskiej firmy Rakuten, z którą umowa kończy się w czerwcu br., klub dostawał 55 mln euro za sezon.
Inwestycja Spotify'a w piłkę nożną
Serwis będzie się reklamować nie tylko na strojach męskiej, ale i żeńskiej drużyny Barcelony. O sezon krócej ma obowiązywać umowa dla strojów treningowych.
Spotify zamierza zainwestować w cyfrowe reklamy na stadionie, które będą zmieniać się w zależności od kraju i kanału, gdzie oglądany jest mecz. Gdy widzowie w Europie zobaczą na banerach jakiegoś artystę, w Indiach będą widzieć innego.
Czytaj też: Podcasty o wojnie w Ukrainie już najpopularniejsze na polskim Spotify
Spotify to największy na świecie dostawca usług strumieniowego przesyłania muzyki i podcastów, z liczbą 381 mln aktywnych użytkowników. Firma jest obecna na 184 rynkach.
(MAC, 16.03.2022)