Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora dostanie dywidendę od Eurozetu  |  Altavia Kamikaze + K2 wygrała przetarg  |  Firma producencka Polot Media  |  Operator emisji naziemnych BCAST zwiększył  |  Nadawca TVS ze znacznie mniejszym zyskiem  |  Polsat Sport będzie współpracował  |  Trzeci sezon serialu sensacyjnego TVP  |  Zdjęcia do "Ninja Warrior Polska"  |  Zestawienie miesięczników ogrodniczych  |  Europejskie struktury Coca-Coli  |  UMCS poszkuje agencji  |  Energa Obrót promuje  |  Sponsor Legii Warszawa przez kolejne lata  |  Yandex jest już w całości rosyjski  |  Alphabet kupuje firmę zajmującą się cyberbezpieczeństwem  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Luty 26, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Oto rosyjska propaganda. Brand24 udostępnia narzędzie i ściga fejki na TT

Skala dezinformacji na temat agresji Rosji jest ogromna. Brand24 pomaga wyłapywać takie konta w sieci.

Postawiliśmy profil, gdzie będziemy wrzucać linki do wyłapywanych botów, fake'ów i trolli, które masowo sieją dezinformację. Będziemy Was prosić o wsparcie i zgłaszanie tych profilów tak, aby znikały z platformy - napisał Michał Sadowski, twórca Brand24, w sobotę rano. Już po kilku godzinach widać było efekty pracy.

Brand24 - polska firma działająca globalnie w branży monitorowania marek w internecie - podjęła walkę z rosyjską dezinformacją w mediach społecznościowych.

"Przypominamy, że internet jest terenem działań wojennych. Szczególnie tych nastawionych na dezinformację. Podjęliśmy decyzję, aby udostępnić darmowo nasze narzędzie organizacjom, których zadaniem jest walka z tą formą ataku" - napisał Brand24 w mediach społecznościowych.

Na Twitterze Michał Sadowski ogłosił: "Postawiliśmy profil, gdzie będziemy wrzucać linki do wyłapywanych botów, fakonów i trolli, które sieją dezinformację. Będziemy Was prosić o wsparcie i zgłaszanie tych profilów tak, aby znikały z platformy".

Nie minęło kilkadziesiąt minut, a twitterowy profil @przeciw_wojnie odniósł pierwsze sukcesy.

W ostatnich dniach media społecznościowe zalewa fala prorosyjskich i antyukraińskich komentarzy. Administratorzy serwisów internetowych nie nadążają z ich wyłapywaniem. Wirtualna Polska, aby "nie stać się areną szerzenia dezinformacji" już zablokowała użytkownikom możliwość komentowania artykułów. Podobnie zrobił serwis interia.pl. 

Według danych Instytutu Badania Internetu i Mediów Społecznościowych rośnie liczba prorosyjskich i antyukraińskich wzmianek w internecie. Tylko 21 i 22 lutego Instytut zanotował 4,5 tys. wzmianek o charakterze prorosyjskim lub wspierającym działania Rosji wobec Ukrainy. Szacowany zasięg ich dotarcia wyniósł 2 mln. Aż 90 proc. przeanalizowanych przez Instytut kont wcześniej uczestniczyło bezpośrednio w dystrybucji treści antyszczepionkowych.

Po rozpoczęciu działań wojennych atak dezinformacyjny ruszył ze zdwojoną energią.

Czytaj też: Fala prorosyjskich komentarzy zalewa polskie media społecznościowe

(MAT, 26.02.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.