Nowy raport o poziomie wolności mediów w Polsce  |  Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Nowy raport o poziomie wolności mediów w Polsce  |  Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Nowy raport o poziomie wolności mediów w Polsce  |  Sprzedaż "Gazety Polskiej"  |  Artykuł Szymona Jadczaka miał największy zasięg  |  Grupa ZPR Media targetuje internautów dzięki sztucznej inteligencji  |  Value Media agencją mediową TVP  |  Sprzedaż "Tele Tygodnia" w trzecim kwartale  |  Rady nadzorcza spółki Yieldbird  |  Widownia "Kawy z kardamonem" w TVP 1  |  Druga edycja aukcji charytatywnej Herstory, projektu telewizji History Channel  |  PKP Intercity wybierze agencję PR  |  M.C.M Klosterfrau Healthcare powierza kolejną markę  |  VML Poland tworzy globalną stronę  |  Media manager w Grupie Maspex  |  Spot Factory w całości stworzony przy użyciu AI  |  MullenLowe Group promuje  |  NBC News rozszerza działalność na Amerykę Łacińską  |  BBC przygotowuje dokument na 40. rocznicę tragedii na stadionie w Bradford  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 32 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: media narodowe

Dział: PRASA

Dodano: Luty 03, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

2 mld zł trafi do mediów publicznych. Prezydent podpisał ustawę budżetową

Do mediów publicznych trafi 1,995 mld zł - o 45 mln zł więcej, niż w 2021 roku (fot. Piotr Molecki/East News)

Media publiczne w 2022 roku otrzymają niemal 2 mld zł z budżetu państwa. Prezydent Andrzej Duda podpisał ustawę budżetową, w której zostały uwzględnione dodatkowe pieniądze dla Telewizji Polskiej, Polskiego Radia i regionalnych rozgłośni publicznych.

Jak zapisano w ustawie budżetowej, upoważnia się ministra finansów do "przekazania, na wniosek Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, jednostkom publicznej radiofonii i telewizji skarbowych papierów wartościowych jako rekompensatę z tytułu utraconych w roku 2022 wpływów z opłat abonamentowych z tytułu zwolnień", a "wartość nominalna nowo wyemitowanych skarbowych papierów wartościowych na ten cel wyniesie 1 995 000 tys. zł".

Większość pieniędzy dla TVP

Do mediów publicznych trafi o 45 mln zł więcej, niż w 2021 roku. Podziałem pieniędzy zajmie się KRRiT, ale w poprzednich latach ich większość trafiała do telewizji publicznej.

Czytaj też: Wydawcę "Panoramy" zawieszono, bo za wcześnie puścił newsa o Jasonie Derulo

W taki sam sposób media publiczne dostały pieniądze z rekompensaty za 2021 rok (1,95 mln zł). Środki również uwzględniono w ustawie budżetowej.

Przyznanie rekompensaty za utracone wpływy abonamentowe w 2019 (1,26 mld zł) i 2020 roku (1,95 mld zł) zapisywano w nowelizacjach ustawy abonamentowej, podobnie jak pierwszej, wynoszącej 980 mln zł za lata 2010-2017.

Kurski dalej prezesem

W marcu 2020 roku prezydent Andrzej Duda podpisanie nowelizacji ustawy abonamentowej uzależniał od odwołania Jacka Kurskiego ze stanowiska prezesa TVP. Kurski co prawda je stracił, ale niemal od razu otrzymał funkcję doradcy zarządu i de facto kierował spółką, a do gabinetu prezesa wrócił w sierpniu. Prezydent ustawy budżetowej nie może zawetować.

Czytaj też: Poufna Rozmowa ujawnia, jak premierowi planowano występy w TVP i Polsacie

KRRiT, zgodnie z ustawą budżetową, dostanie w 2022 roku 68 mln zł (o 7,6 proc. więcej, niż w 2021 roku), a do budżetu państwa ma odprowadzić 36,3 mln zł (o 27,7 proc. mniej, niż rok wcześniej).

(KOZ, 03.02.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.