Legimi wprowadza dodatkowe opłaty  |  Szefowie Radia 357 i Radia Nowy Świat o zmianach w Trójce i konkurencji  |  Widownia teleturnieju "Postaw na milion" w TVP 2  |  Redakcja "Pulsu Biznesu" będzie mieć poranny podcast  |  Finał "Top model" TVN z dodatkową częścią  |  Serial "Matki Pingwinów" od listopada w Netflixie  |  Stacja ViDoc TV również na satelicie  |  Rynkowy udział kanału Kabaret TV  |  Odejście z zarządów spółek odpowiadających za Jambox Telewizję Światłowodową  |  Wielu chętnych w przetargu PKP PLK  |  Mediaplus wygrała  |  Henkel konsoliduje  |  Zespół WebTalk  |  Agencja Kierunek Kreatywny stworzyła kampanię  |  Awanse dyrektorskie w Grayling Poland  |  Wiceprezes Microsoftu ds. badań nad GenAI przechodzi do OpenAI  |  "Evening Standard" w siedem lat przyniósł 105 mln funtów straty  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Legimi wprowadza dodatkowe opłaty  |  Szefowie Radia 357 i Radia Nowy Świat o zmianach w Trójce i konkurencji  |  Widownia teleturnieju "Postaw na milion" w TVP 2  |  Redakcja "Pulsu Biznesu" będzie mieć poranny podcast  |  Finał "Top model" TVN z dodatkową częścią  |  Serial "Matki Pingwinów" od listopada w Netflixie  |  Stacja ViDoc TV również na satelicie  |  Rynkowy udział kanału Kabaret TV  |  Odejście z zarządów spółek odpowiadających za Jambox Telewizję Światłowodową  |  Wielu chętnych w przetargu PKP PLK  |  Mediaplus wygrała  |  Henkel konsoliduje  |  Zespół WebTalk  |  Agencja Kierunek Kreatywny stworzyła kampanię  |  Awanse dyrektorskie w Grayling Poland  |  Wiceprezes Microsoftu ds. badań nad GenAI przechodzi do OpenAI  |  "Evening Standard" w siedem lat przyniósł 105 mln funtów straty  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Legimi wprowadza dodatkowe opłaty  |  Szefowie Radia 357 i Radia Nowy Świat o zmianach w Trójce i konkurencji  |  Widownia teleturnieju "Postaw na milion" w TVP 2  |  Redakcja "Pulsu Biznesu" będzie mieć poranny podcast  |  Finał "Top model" TVN z dodatkową częścią  |  Serial "Matki Pingwinów" od listopada w Netflixie  |  Stacja ViDoc TV również na satelicie  |  Rynkowy udział kanału Kabaret TV  |  Odejście z zarządów spółek odpowiadających za Jambox Telewizję Światłowodową  |  Wielu chętnych w przetargu PKP PLK  |  Mediaplus wygrała  |  Henkel konsoliduje  |  Zespół WebTalk  |  Agencja Kierunek Kreatywny stworzyła kampanię  |  Awanse dyrektorskie w Grayling Poland  |  Wiceprezes Microsoftu ds. badań nad GenAI przechodzi do OpenAI  |  "Evening Standard" w siedem lat przyniósł 105 mln funtów straty  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 33 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Styczeń 27, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

IMM: Onet najbardziej opiniotwórczym medium 2021 roku. "Press" drugi w swojej kategorii

Onet podobnie jak rok wcześniej zajął pierwsze miejsce głównego zestawienia najczęściej cytowanych mediów w 2021 roku(fot. Piotr Molecki/East News)

Według danych Instytutu Monitorowania Mediów w 2021 roku media najchętniej powoływały się na Onet. Portal miał prawie 51 tys. cytowań. Magazyn "Press" awansował o jedną pozycję w porównaniu do 2020 roku, zajmując drugie miejsce w kategorii najczęściej cytowanych miesięczników i dwumiesięczników.

Onet podobnie jak rok wcześniej zajął pierwsze miejsce głównego zestawienia najczęściej cytowanych mediów. W 2021 roku powoływano się na jego informacje 50 934 razy. Na portal najczęściej powoływano się m.in. za sprawą informacji o rezygnacji z pracy 162 ratowników medycznych w Wojewódzkim Pogotowiu Ratunkowym w Katowicach czy w związku z wywiadem z immunologiem dr. Pawłem Grzesiowskim.

Najczęściej cytowanym tytułem prasowym cały czas "Rzeczpospolita"

Na drugim miejscu było radio RMF FM (44 964), a na trzecim portal Wp.pl redakcja WP, mając 44 320 wzmianek w innych tytułach mediowych.

Czytaj też: Mikołaj Madziąg szefem SEO w Wirtualnej Polsce

W kategorii najczęściej cytowanych tytułów prasowych 2021 pierwsze miejsce niezmiennie zajmuje "Rzeczpospolita", na której artykuły inne media powoływały się w ubiegłym roku 31 308 razy. Najwyższy skok cytowań nastąpił w sierpniu 2021 - wówczas dziennikarze dotarli do zarzutów ukrywania majątku przez prezesa Najwyższej Izby Kontroli i byłego polityka PiS Mariana Banasia. Drugie miejsce w rankingu zajęła "Gazeta Wyborcza" z liczbą 23 619 powołań w innych tytułach mediowych. Trzecie miejsce zaś ze wzrostem o jedno oczko w stosunku do 2020 roku zajął "Dziennik Gazeta Prawna", do którego w ubiegłym roku inne media odnosiły się 19 147 razy.

Najczęściej cytowaną stacją telewizyjną był TVN 24, na który w 2021 roku powoływano się 34 326 razy. Na nadawcę najczęściej powoływano się w styczniu – między innymi na rozmowy z Szymonem Hołownią na temat kryzysu w założonym przez siebie ruchu Polska 2050. Na drugim miejscu zestawienia jest się Polsat News z wynikiem prawie 24 920 wzmianek, trzecie jest TVP Info, które odnotowało 13 297 powołań w innych mediach.

RMF FM najczęściej cytowaną stacją radiową

Najczęściej cytowaną stacją radiową w 2021 roku była RMF FM, na którą inne redakcji powoływali się prawie 44 964 razy. Najwięcej wzmianek na temat informacji pochodzących z RMF FM odnotowano w styczniu – wówczas redakcja donosiła o pierwszych poluzowaniach obostrzeń w związku z panującą pandemią COVID-19. Na drugim miejscu Radio ZET z wynikiem 18 767 odwołań, a na trzecim Polskie Radio 24 z liczbą 12 106 cytowań.

Czytaj też: W 2021 roku Grupa RMF i Eurozet zwiększyły słuchalność. Gorsze wyniki Polskiego Radia

Na czele kategorii najbardziej opiniotwórczych portali internetowych w 2021 roku jest Onet, a za nim kolejno WP i Interia.

Pierwsze miejsce kategorii najczęściej cytowanych tygodników i dwutygodników w Polsce zajął "Wprost" ze wzrostem o jedno oczko w stosunku do roku 2020 i liczbą 3 830 cytowań. Na redakcję najczęściej powoływano się w styczniu, kiedy dziennikarze tygodnika opisywali między innymi sprawę dotarcia do e-maili dotyczących szczepień przeciw COVID-19, którą wysyłała do aktorów dyrektorka Fundacji Krystyny Jandy Na Rzecz Kultury. Na miejscu drugim uplasował się społeczno-polityczny tygodnik "Sieci" (3 895), którego pozycja wzrosła o dwa miejsca. Na trzecim miejscu "Gazeta Polska" (3 515).

Money na czele serwisów ekonomicznych

W kategorii najczęściej cytowanych miesięczników i dwumiesięczników jest "Forbes", na który dziennikarze innych mediów powoływali się ponad 3 278 razy. Do tytułu najczęściej odnoszono się w materiałach z lutego w związku z publikacją popularnego Rankingu Najbogatszych Polaków. Miejsce drugie ze wzrostem o jedno oczko w stosunku do roku 2020 należy do magazynu "Press". Na nasze pismo powoływano się 1 796 razy w 2021 roku. Miesięcznik "Perspektywy" zajął pozycję trzecią (1 723).

Czytaj też: "Press" najczęściej cytowany w swojej kategorii. WP pierwsza w rankingu ogólnym

"Rzeczpospolita" z liczbą 31 308 cytowań była najczęściej cytowanym medium w kategorii tytułów ekonomicznych i biznesowych. Za nią był "Dziennik Gazeta Prawna" (19 147). Miejsce trzecie podobnie jak w 2020 roku zajął "Puls Biznesu" (3 905).

Najczęściej cytowanym medium w kategorii serwisów ekonomicznych i biznesowych był Money z wynikiem 12 175 cytowań. Na drugim miejscu Business Insider Polska (4 468 cytowań), a na trzecim Bankier, na który inne media powoływały się 3 150 razy.

Radio Wrocław najczęściej cytowanym medium regionalnym

Pierwsze miejsce kategorii najczęściej cytowanych mediów regionalnych zajęło Radio Wrocław, którego liczba cytowań wzrosła o 56 proc. rok do roku –  serwis awansował o siedem pozycji w stosunku do 2020 roku. Na rozgłośnie w 2021 roku inne media powoływały się prawie 1 684 razy. Najczęściej powoływano się na stację w lipcu za sprawą wywiadu z ministrem zdrowia Adamem Niedzielskim. Drugim najczęściej cytowanym medium regionalnym była "Gazeta Krakowska", której pozycja wzrosła o trzy oczka w stosunku do roku 2020. Na publikowane przez redakcję materiały inne media powoływały się 1 334 razy. Na trzecim miejscu Radio Kraków z wynikiem 1 270 razy.

Czytaj też: Radio Zet: Orlen kazał spółkom wykupić prenumeratę gazet Polska Press. Jest stanowisko PKN

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 565 771 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji, oraz portali internetowych. Badanie dotyczy okresu 1.01 – 31.12 2021 roku.

(BAE, 27.01.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.