Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: RADIO

Dodano: Styczeń 17, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W 2021 roku Grupa RMF i Eurozet zwiększyły słuchalność. Gorsze wyniki Polskiego Radia

Słuchalność zmniejszyła w 2021 roku tylko jedna grupa radiowa - Polskie Radio (fot. Pixabay.com)

W 2021 roku wzrosła słuchalność Grupy RMF i Eurozetu, a spadła - Polskiego Radia. Zasięg dzienny radia spadł w porównaniu z 2020 rokiem - wynika z badań Radio Track.

W 2021 roku łączny udział Grupy RMF w czasie słuchania wyniósł 36,2 proc. wobec 35,5 proc. w 2020 roku (dane uwzględniają Radio Gra, Radio Jura i Radio 90). Słuchalność RMF FM wzrosła z 29,3 proc. do 29,9 proc., sieci RMF Maxxx - z 3,9 proc. do 4 proc., a ponadregionalnego RMF Classic - z 1,5 proc. do 1,6 proc.

Słuchalność stacji Eurozetu wzrosła z 16,3 proc. do 17 proc. Udział Radia Zet wzrósł z 12,5 proc. do 13,1 proc., a ponadregionalnego Antyradia - z 2,3 proc. do 2,5 proc. Sieć Meloradio zanotowała spadek z 1,2 proc. do 1,1 proc. Chillizet utrzymało 0,2 proc. 

Łączny udział rozgłośni Grupy ZPR Media był na identycznym poziomie jak w 2020 roku i wyniósł 12,8 proc. Sieć Eska zwiększyła słuchalność z 7,4 proc. do 7,8 proc., a ponadregionalne Vox FM - z 3,4 proc. do 3,5 proc. Radio SuperNova, a do początku maja 2021 roku Radio Wawa miało 1,1 proc., podczas gdy w 2020 roku Radio Wawa uzyskało 1,6 proc.

Z kolei sieć Radio Plus - której jedna część stacji należy do Eurozetu, a druga do Grupy ZPR Media - zanotowała spadek z 2,1 proc. do 2 proc.

Anteny Polskiego Radia miały razem 8,1 proc. udziału, podczas gdy w 2020 roku - 10,1 proc. (dane uwzględniają kanały cyfrowe nadawcy). Słuchalność Programu I zmniejszyła się z 5,2 proc. do 4,7 proc., Programu III - z 3,8 proc. do 1,9 proc. Wyniki poprawiły Polskie Radio 24 - z 0,6 proc. do 0,8 proc. i Program II - z 0,4 proc. do 0,5 proc. 

Natomiast słuchalność rozgłośni Grupy Radiowej Agory wyniosła łącznie 6,9 proc. i była identyczna jak w 2020 roku. Udział zwiększyło ponadregionalne Tok FM - z 2,5 proc. do 2,7 proc. Sieć Radio Złote Przeboje zanotowała spadek z 2,9 proc. do 2,7 proc., a Rock Radio - z 0,6 proc. do 0,5 proc. Radio Pogoda utrzymało wynik z 2020 roku (1 proc.).

Regionalne rozgłośnie publiczne zrzeszone w Audytorium razem z antenami miejskimi miały udział 4,7 proc. (spadek z 4,8 proc.), Radio Maryja - 1,5 proc. (wzrost z 1,4 proc.), należące do Telewizji Polsat ponadregionalne Muzo.fm - 0,5 proc. (wzrost z 0,1 proc.), a Radio Wnet - 0,1 proc. (0,1 proc. również w 2020 roku).

Zasięg dzienny radia w 2021 roku wyniósł 67,2 proc., co oznacza spadek z 68,9 proc. w 2020 roku.

- Cieszy fakt, iż mimo rosnącej konkurencji ze strony mediów alternatywnych oraz mimo pandemii, radio niezmiennie pozostaje jednym z najpopularniejszych mediów w Polsce. W 2021 roku każdego dnia słuchało go ponad 20 mln osób, czyli aż dwie trzecie Polaków - komentuje Monika Polewska, rzeczniczka Komitetu Badań Radiowych, który tworzą Grupa RMF, Eurozet, Grupa ZPR Media i Grupa Radiowa Agory.

Średni czas słuchania radia rok do roku skrócił się o cztery minuty, do 4 godzin i 19 minut.

(KOZ, 17.01.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.