"Press" najczęściej cytowany w swojej kategorii. WP pierwsza w rankingu ogólnym
W listopadzie na magazyn "Press" powoływano się 404 razy
Portal Wirtualna Polska z wynikiem ponad 4,6 tys. cytowań był najczęściej cytowanym medium w listopadzie - wynika z raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Magazyn "Press" jest liderem wśród miesięczników i dwumiesięczników i awansował o 13 pozycji w kategorii najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych.
Wirtualna Polska zdobyła pierwsze miejsce w zestawieniu głównie za sprawą głośnego materiału redakcji na temat działań wiceministra sportu i turystyki Łukasza Mejzy, którego firma reklamowała leczenie nieuleczalnych chorób, w tym nowotworów za dziesiątki tysięcy dolarów. Na drugim miejscu kolejny miesiąc z rzędu znajduje się stacja RMF FM z liczbą prawie 3,7 tys. wzmianek, a miejsce trzecie na poziomie 2,7 tys. cytowań ponownie należy do portalu Onet.
Podobnie jak w ubiegłym miesiącu, podium kategorii stacje telewizyjne należy do redakcji: TVN24 (2 563 cytowań), Polsat News (1 821 tys.) oraz TVN (1 101).
Pozycję najczęściej cytowanej stacji radiowej w kraju nieustająco zajmuje RMF FM (3 771). Druga pozycja należy do Radia Zet, do którego inne media odnosiły się w listopadzie 1 932 razy. Trzecią pozycję ponownie zajmuje Polskie Radio 24 (1 482).
To już czwarty miesiąc z rzędu, kiedy liderem kategorii najbardziej opiniotwórczych portali internetowych jest portal WP. Redakcja w listopadzie była cytowana przez inne media 4 648 razy. Kolejno w rankingu ponownie uplasowały się serwisy Onet (2 740) i Interia (1 866).
Pierwsze miejsce rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów prasowych listopada 2021 niezmiennie już od ośmiu miesięcy zajmuje "Rzeczpospolita" – tym razem z liczbą 1 551 cytowań. Na drugim miejscu ze wzrostem o dwie pozycje znalazł się "Fakt" z wynikiem 1 319 wzmianek. Miejsce trzecie należy do "Gazety Wyborczej", na którą inni dziennikarze powoływali się w listopadzie ponad 1 152 razy. Aż o trzynaście pozycji awansował "Press". Na magazyn powołano się 404 razy.
Na miejsce pierwsze kategorii tygodników i dwutygodników o pięć miejsc awansował "Newsweek". Na tygodnik inne media powoływały się 185 razy między innymi w związku z wywiadem z przewodniczącym PO Donaldem Tuskiem, który w rozmowie z redakcją wyznał, że ma plan, który mógłby poprowadzić zjednoczoną opozycję w kierunku zwycięstwa. Drugie miejsce ze wzrostem o trzy oczka i wynikiem 178 odwołań zajął tygodnik "Do Rzeczy". Na trzecim miejscu ze wzrostem o jedną pozycję uplasował się tygodnik "Wprost" z liczbą 175 wzmianek w innych mediach.
Ranking najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników otwiera branżowy magazyn "Press" z liczbą 404 cytowań w innych mediach. Miejsce drugie z wynikiem 102 wzmianek w innych tytułach mediowych zajmuje magazyn "Forbes". Na trzecim miejscu znalazł się "Twój Styl" z liczbą 70 odwołań w innych mediach.
W kategorii najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomicznym i biznesowym na czele były: "Rzeczpospolita" (1 551), "Dziennik Gazeta Prawna" (1 148) i "Puls Biznesu" (109).
Z kolei w zestawieniu mediów o profilu biznesowym i ekonomicznym obejmującym serwisy internetowe na miejscu pierwszym był Money.pl (756), na drugim Businessinsider.com.pl (292), a na trzecim Bankier.pl (276).
Ze wzrostem o jedno oczko i wynikiem 84 cytowań Radio Wrocław wraca na miejsce pierwsze rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów regionalnych listopada 2021. Na stację dziennikarze innych redakcji w kraju głównie powoływali się w związku z rozmową Radia Wrocław z wiceministrem edukacji i nauki Marzeną Machałek, która informowała, że w skali kraju wówczas zaszczepionych było około 37 proc. młodych ludzi.
Miejsce drugie należy do Radia Kraków, które w listopadzie cytowano w innych mediach 83 razy – najczęściej w sprawie rozmowy redakcji na temat ewentualnych obostrzeń covidowych z wicemarszałkiem Sejmu Ryszardem Terleckim. Miejsce trzecie zajmuje stacja Radio dla Ciebie z wynikiem 79 powołań.
Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 43 010 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych. Badanie dotyczy okresu 1-30 listopada 2021 roku.
(BAE, 16.12.2021)