Analitycy komentują wyniki finansowe Agory  |  Zestawienie kanałów sportowych. Nowy lider  |  Na razie bez "Love Island" w TV 4. Miszczak wyjaśnia  |  Premiery w Teatrze Telewizji  |  Naziemna Antena HD z zapowiedziami programów  |  Odejście z Radia Rekord  |  Kanał Biznes24 z bezpłatnym streamem i nową oprawą  |  "Puls Biznesu" i Bankier.pl uruchomiły kampanię  |  Przetarg Bielenda Group  |  Browar Fortuna wybiera  |  Zespół Biofarm Poland  |  Fabryka Marketingu  |  PKO Bank Polski startuje  |  Reklama zewnętrzna w lipcu  |  Paramount zaskarżony przez inwestorów z powodu nieprawidłowości przy fuzji ze Skydance Media  |  Fox Corporation pozywa partnera o bezprawne posługiwanie się nazwą Fox  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Analitycy komentują wyniki finansowe Agory  |  Zestawienie kanałów sportowych. Nowy lider  |  Na razie bez "Love Island" w TV 4. Miszczak wyjaśnia  |  Premiery w Teatrze Telewizji  |  Naziemna Antena HD z zapowiedziami programów  |  Odejście z Radia Rekord  |  Kanał Biznes24 z bezpłatnym streamem i nową oprawą  |  "Puls Biznesu" i Bankier.pl uruchomiły kampanię  |  Przetarg Bielenda Group  |  Browar Fortuna wybiera  |  Zespół Biofarm Poland  |  Fabryka Marketingu  |  PKO Bank Polski startuje  |  Reklama zewnętrzna w lipcu  |  Paramount zaskarżony przez inwestorów z powodu nieprawidłowości przy fuzji ze Skydance Media  |  Fox Corporation pozywa partnera o bezprawne posługiwanie się nazwą Fox  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Analitycy komentują wyniki finansowe Agory  |  Zestawienie kanałów sportowych. Nowy lider  |  Na razie bez "Love Island" w TV 4. Miszczak wyjaśnia  |  Premiery w Teatrze Telewizji  |  Naziemna Antena HD z zapowiedziami programów  |  Odejście z Radia Rekord  |  Kanał Biznes24 z bezpłatnym streamem i nową oprawą  |  "Puls Biznesu" i Bankier.pl uruchomiły kampanię  |  Przetarg Bielenda Group  |  Browar Fortuna wybiera  |  Zespół Biofarm Poland  |  Fabryka Marketingu  |  PKO Bank Polski startuje  |  Reklama zewnętrzna w lipcu  |  Paramount zaskarżony przez inwestorów z powodu nieprawidłowości przy fuzji ze Skydance Media  |  Fox Corporation pozywa partnera o bezprawne posługiwanie się nazwą Fox  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 44 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Styczeń 04, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W Oslo rusza platforma do komunikacji policji z dziennikarzami

Na zdjęciu pomysłodawca uruchomienia kanału, szefa redakcji gazety "Budstikka" (fot. materiały prasowe Budstikka)

W stolicy Norwegii z inicjatywy dziennikarza lokalnej gazety ruszyła pilotażowa platforma "Oslopiloten", mająca pomóc mediom zdobywać informacje od policji. Do projektu przystąpiło już 300 dziennikarzy z 19 redakcji.

Dotychczas policja w Oslo o najważniejszych zdarzeniach informowała media za pośrednictwem Twittera. Jak poinformowało centrum operacyjne policji, na tym kanale obserwowanym przez 425 tys. osób przez 10 lat służby prasowe opublikowały 74 tys. wpisów. "Równolegle do Twittera od teraz będziemy wysyłać informacje tekstowe mediom" - poinformowała policja w mediach społecznościowych.

Pomysłodawcą stworzenia oddzielnego kanału do komunikacji z policją, przeznaczonego wyłącznie dla mediów, jest Jørgen Dahl Kristensen, dziennikarz ukazującego się w regionie Oslo dziennika "Budstikka". "Liczymy, że ułatwi to pracę policjantom oraz dziennikarzom" - stwierdza Kristensen.

"Zdarzało się, że policja nie informowała o jakimś zdarzeniu na Twitterze z powodów psychologicznych, aby na przykład nie wywoływać paniki. Brak takiej publikacji zawsze przyczyniał do dodatkowych spekulacji. W tym czasie policjanci zamiast skupić się na swojej pracy odbierali po 10-15 telefonów od reporterów" - dodaje.

Za techniczne zaplecze platformy odpowiada norweska agencja NTB, a projekt wymyślony przez Kristensena uzyskał 310 tys. koron (ok. 31 tys. euro) dofinansowania z Urzędu ds. Mediów. W pilotażowej wersji jest to adres strony w internecie URL.

W przyszłości do projektu oprócz policji mają przystąpić także inne służby oraz media z innych regionów. W pilotażu "Oslopioten" biorą udział m.in. telewizja publiczna NRK, telewizja TV2 oraz tabloid "VG".

W Norwegii od kilku lat stowarzyszenia dziennikarskie skarżyły się na ograniczenie w dostępie do informacji, jakie ich zdaniem ma miejsce w przypadku publikacji przez policję jedynie krótkich notatek na Twitterze.

(DAN, 04.01.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.