Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Reakcje po rozpoczęciu sprzedaży TVN  |  Cezary Gmyz ma przeprosić  |  Polsat reaktywuje kultowy program  |  Szef rady nadzorczej Grupy Kino Polska  |  Orange Polska kupił lokalnych operatorów  |  Udziały nadawcy Super FM  |  Oglądalność teleturnieju "Va Banque" w TVP 2  |  Pora emisji "Tańca z gwiazdami" w Polsacie  |  Powstanie serial na podstawie książki Katarzyny Bondy  |  Tytuły poradniczo-rozrywkowe nadal z dwucyfrowymi spadkami  |  Do Polsat News powróci cykl reportersko-śledczy  |  Nowy serial Netflixa z Martą Żmudą Trzebiatowską  |  Ruszył lokalny newsletter  |  Velvet zmienia brief w trakcie przetargu  |  Firma Prymat szuka agencji  |  PKO Bank Polski pyta o narzędzia  |  USP Zdrowie  |  Netflix zawarł umowę z FIFA na transmisje kobiecych mundiali w piłce nożnej  |  OpenAI we Włoszech ma zapłacić 15 mln euro za wykorzystywanie danych użytkowników  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Styczeń 04, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W Oslo rusza platforma do komunikacji policji z dziennikarzami

Na zdjęciu pomysłodawca uruchomienia kanału, szefa redakcji gazety "Budstikka" (fot. materiały prasowe Budstikka)

W stolicy Norwegii z inicjatywy dziennikarza lokalnej gazety ruszyła pilotażowa platforma "Oslopiloten", mająca pomóc mediom zdobywać informacje od policji. Do projektu przystąpiło już 300 dziennikarzy z 19 redakcji.

Dotychczas policja w Oslo o najważniejszych zdarzeniach informowała media za pośrednictwem Twittera. Jak poinformowało centrum operacyjne policji, na tym kanale obserwowanym przez 425 tys. osób przez 10 lat służby prasowe opublikowały 74 tys. wpisów. "Równolegle do Twittera od teraz będziemy wysyłać informacje tekstowe mediom" - poinformowała policja w mediach społecznościowych.

Pomysłodawcą stworzenia oddzielnego kanału do komunikacji z policją, przeznaczonego wyłącznie dla mediów, jest Jørgen Dahl Kristensen, dziennikarz ukazującego się w regionie Oslo dziennika "Budstikka". "Liczymy, że ułatwi to pracę policjantom oraz dziennikarzom" - stwierdza Kristensen.

"Zdarzało się, że policja nie informowała o jakimś zdarzeniu na Twitterze z powodów psychologicznych, aby na przykład nie wywoływać paniki. Brak takiej publikacji zawsze przyczyniał do dodatkowych spekulacji. W tym czasie policjanci zamiast skupić się na swojej pracy odbierali po 10-15 telefonów od reporterów" - dodaje.

Za techniczne zaplecze platformy odpowiada norweska agencja NTB, a projekt wymyślony przez Kristensena uzyskał 310 tys. koron (ok. 31 tys. euro) dofinansowania z Urzędu ds. Mediów. W pilotażowej wersji jest to adres strony w internecie URL.

W przyszłości do projektu oprócz policji mają przystąpić także inne służby oraz media z innych regionów. W pilotażu "Oslopioten" biorą udział m.in. telewizja publiczna NRK, telewizja TV2 oraz tabloid "VG".

W Norwegii od kilku lat stowarzyszenia dziennikarskie skarżyły się na ograniczenie w dostępie do informacji, jakie ich zdaniem ma miejsce w przypadku publikacji przez policję jedynie krótkich notatek na Twitterze.

(DAN, 04.01.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.