Dział: REKLAMA

Dodano: Styczeń 03, 2022

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Panorama Reklamy 2021": BeDigital, Pathfinder 23 i Spark Foundry z tytułem Sukces Roku

"Panorama Reklamy" to obszerna analiza rynku reklamowego w 2021 roku, opis kondycji agencji mediowych i reklamowych (fot. materiały Press)

BeDigital w kategorii Agencje reklamowe, Spark Foundry w kategorii Agencje mediowe i Pathfinder 23 w kategorii Agencje e-commerce zostały wyróżnione tytułem Sukces Roku w dorocznym raporcie "Panorama Reklamy". Ukazał się on jako specjalna sekcja styczniowo-lutowego numeru "Press".

Przychody agencji BeDigital wzrosły w 2021 roku o rekordowe 78 proc.! A przecież również w 2020 roku odnotowała znaczący ich wzrost, o ponad 60 proc. Nie można więc powiedzieć, że odrabia popandemiczne straty. Na dodatek wzrost ten osiągnęła pomimo zwiększenia zatrudnienia z 21 do 30 osób. W dużej mierze dzięki zdobyciu nowych klientów, wśród których są m.in. SM Spomlek, Romet, Frapol i Volkswagen Financial Services. Ponadto w ofercie agencji pojawiły się nowe usługi.

Agencja Spark Foundry nie straciła w ub.r. żadnego klienta, za to pozyskała do
obsługi kilka istotnych budżetów, m.in. takich firm i marek, jak E.On (d. Innogy), Erli.pl, Noble Bank, Sonko, Butchers, Lekam i Biomed. Jednocześnie inwestowała w zespół i kompetencje, np. wprowadzenie do oferty nowych produktów ekonometrycznych, wspierających m.in. prognozy efektów biznesowych rozpoczętych działań. Mimo to przewidywana przez agencję dynamika wzrostu jej przychodów
w 2021 roku w stosunku do poprzedniego roku wyniosła 25,2 proc.

Agencja Pathfinder 23 jest globalnym graczem na rynku e-commerce: zasięg jej działania wykracza znacznie poza teren Polski czy nawet Europy, a wielu klientów powierzało jej kompleksową obsługę e-commerce na wszystkich rynkach. I choć jej zespół został powiększony o prawie 50 osób, i tak wypracowała 25-procentowy wzrost przychodów za 2021 rok. Agencja pozyskała w ub.r. do długoterminowej współpracy takie firmy, jak Wella, Procter & Gamble i Lego, a wśród jej stałych klientów pozostają obsługiwane globalnie Coty, Bayer i Carlsberg.

W grupie agencji reklamowych pozostałe wyróżnione firmy to:

180Heartbeats + JVM, która zdobyła tytuł Zaufanie Roku. Agencja ponownie pokazała, że wrażliwość na tematy społeczne nie wyklucza biznesowej skuteczności. W ub.r. zanotowała najwyższą w swojej historii liczbę zaproszeń do przetargów, w wyniku których pozyskała takich klientów, jak Betclic, BNP Paribas, British American Tobacco, Yes i TikTok, a jej przychody w 2021 roku wzrosły o 46 proc. (rok do roku).

Agencja Isobar ma tytuł Wynik Roku. Dynamika wzrostu przychodów agencji w 2021 wobec 2020 roku wyniosła 30 proc, co - zważywszy na skalę jej działania (zatrudnia ponad 350 osób) - jest sporym osiągnięciem. Portfolio jej klientów znacznie się powiększyło, m.in. o firmy Kikkoman, Carlsberg Polska, eService, Wella, Samsung, Galderma i Groupe SEB, przy niewielkich stratach. Już 60 proc. jej przychodów zapewniają klienci międzynarodowi.

Agencja Feno uzyskała tytuł Efektywność Roku - prognozuje, że przychody były prawie połowę wyższe od uzyskanych w 2020 roku. Głównie dzięki skutecznej strategii zdobywania nowych budżetów – swoje powierzyły jej w ub.r. m.in. Schulke Polska, Profi, Sony Interactive Entertainment Universal Music, Śnieżka Trade of Colours i USP Zdrowie.

Tytuł Skuteczność Roku trafił do VMLY&R Poland - agencja rozumie, że nowe czasy wymagają nowego podejścia do biznesu i okres pandemii przeszła bez strat, za to poszerzając kompetencje i zdobywając nowe zlecenia (np. od PepsiCo, Google Cloud, Mercatora, Douglasa, Ford USA, Intelu). Mimo inwestycji przychody agencji w ub.r. wzrosły rok do roku o 13,4 proc.

Brand New Galaxy zdobyła tytuł Wzrost Roku  - nie zwalnia tempa, dynamicznie się rozwija, zatrudnia już ponad 600 osób i ma siedziby na trzech kontynentach. Ocenia, że w ub.r. uzyskała 122 mln zł przychodów – o 22 proc. więcej niż w poprzednim roku. Złożyła się na to m.in. skuteczna polityka pozyskiwania nowych zleceń – jej klientami, często w skali globalnej, są już Wella, Helen of Troy, Abu Dhabi Copp i Mastercard.

Po latach pozostawania na bocznym torze agencja McCann pokazała, na jak wiele
ją stać, co zaowocowało tytułem Powrót na Szczyt. W ub.r. nie straciła żadnego klienta, a pozyskała wielu nowych, m.in. Reckitt Benckiser, Novartis, Sanofi Aventis. Niektórzy powierzyli jej projekty międzynarodowe (m.in. Ekoenergetyka, Crédit Agricole Leasing & Factoring), inni poszerzali współpracę o nowe obszary (np. L’Oréal).
Dzięki temu jej przychody wzrosły o 12 proc.

Wyróżnione w "Panoramie Reklamy" agencje mediowe to:

Media Group, która zdobyła tytuł Efektywność Roku - w  2021 roku agencja zdobyła 15 nowych klientów, tracąc tylko dwóch. W rezultacie jest odpowiedzialna m.in. za zakup mediów dla Urzędu Transportu Kolejowego, Ministerstwa Finansów, Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, Urzędu Miasta st. Warszawy i Tauronu. Poza tym firma rozpoczęła współpracę z takimi klientami, jak Hecht, NordPharm i SalesForce. W rezultacie prognozuje, że jej przychód na koniec 2021 roku wyniósł 72 mln zł, czyli był o 11 proc. wyższy niż uzyskany w 2020 roku.

Tytuł Wynik Roku trafił do Value Media, która w ub.r. rozszerzała zakres oferowanych przez siebie usług, nie ograniczając się do działań mediowych. Zaczęła też oferować usługi rozwoju e-commerce. Jednocześnie wzmocniła pozycję na rynku, pozyskując 12 nowych budżetów, m.in.  Eobuwie.pl (dla której agencja pracuje na kilku rynkach), Dawtony, Amiki, Browaru Tenczynek i Komfortu.

MediaHub uzyskała tytuł Skuteczność Roku - wzmocniła pozycję w międzynarodowych strukturach sieci, zdobywając siedem międzynarodowych budżetów. Jednocześnie wygrała 17 przetargów na rynku polskim, tracąc jedynie zlecenie od firmy HiPP. Wśród nowych zleceń znalazła się obsługa aplikacji tiktokowej Yes Biżuterii, a także dla Urzędu Miasta st. Warszawy i Herbapolu. Agencja zaczęła realizować globalne projekty dla marek Netflix (na czterech rynkach) i Western Union (na ośmiu rynkach) oraz pracować dla takich marek, jak NBA, Slack, Twitch, Fuji i JetBlue.

"Panorama Reklamy" to doroczna autorska ocena rynku reklamowego przeprowadzana przez redakcję magazynu "Press". Raport zawiera analizy dotyczące 54 agencji reklamowych, 24 mediowych i trzech e-commerce (włączone do sekcji agencji reklamowych) pod względem ich kondycji i perspektyw rozwoju. Każda z firm była poddana wszechstronnej analizie, po czym została oceniona w skali od 1 do 5. Kryteria oceny obejmowały najważniejsze sfery aktywności firm komunikacji marketingowej: sukcesy kreacji, pozyskanie lub utratę klientów, zakres ich obsługi, inwestycje w zespół i usługi, wyniki finansowe, w tym, gdzie było to możliwe, dane z KRS.

(AMS, 03.01.2022)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.