Nowy udziałowiec Biznes 24 i News 24 chce postawić na rzetelne informacje, za które zapłacą widzowie
Biznes 24 nadaje od marca 2020 roku (screen: YouTube/Telewizja Biznes 24)
Tier Investment poprzez jedną ze swoich spółek został udziałowcem kanału Biznes 24 i firmy Astro, nadawcy News 24, E-sport i 13.tv. Kamil Bilecki, prezes zarządu Tier Investment, i Ewelina Kachniarz, partner współzarządzający w tej spółce, w rozmowie z Press.pl opowiadają o tym, jakie zmiany czekają wspomniane stacje.
Kamil Bilecki (fot. materiały prasowe)
Skąd pomysł na inwestycje w media? Wasza grupa dotychczas się tym nie zajmowała.
Kamil Bilecki: Tak, do tej pory skupialiśmy się na rynku nieruchomości. Jednak od dłuższego czasu szukaliśmy innych sektorów, w które moglibyśmy zainwestować. Nasza konstrukcja prawna raz, że pozwala, a dwa, że zachęca do tego, żeby dywersyfikować inwestycje. Postawiliśmy na media, bo to dochodowa branża, a my reprezentujemy inwestorów, więc chcemy w sposób kontrolowany generować dla nich zyski, dywersyfikując portfel w oparciu o różne aktywa. Przede wszystkim jednak przekonały nas osoby stojące za tymi projektami, bo trafiliśmy na dwa fantastyczne zespoły i dwa fantastyczne zarządy. Roman Młodkowski uświadomił nam ponadto pewną ważną kwestię. Kiedyś widzowie zarzucali mediom stronniczość i myśleli, że internet będzie dla nich wyzwoleniem i to on będzie wiarygodnym źródłem informacji. Tak się jednak nie stało. Wiemy, ile w sieci jest fake newsów. Wierzymy w to, że widzowie mogą powrócić do telewizji, a zapłata za wiarygodne informacje będzie dla nich logiczna.
Zakupujecie 80 proc. udziałów w spółce Biznes 24, ale w Astro macie objąć maksymalnie około 25 proc. udziałów. Skąd ta różnica?
Kamil Bilecki: W przypadku Astro nie jest to pakiet większościowy, bo jest to inna spółka niż Biznes 24. Funkcjonuje dużo dłużej na rynku i jest bardziej rozwinięta.
Czy mimo to planujecie współpracę między News 24 i Biznes 24?
Kamil Bilecki: Kanały News 24 i Biznes 24 to dwie odrębne stacje trafiające do różnych odbiorców i dostarczające inny zakres informacji. Z punktu widzenia formalnego to także dwa odrębne podmioty, zarządy i zespoły. Niemniej jednak rozważana jest współpraca pomiędzy stacjami mająca na celu obniżenie kosztów stałych i operacyjnych spółek.
A co ze sprzedażą reklam?
Kamil Bilecki: Celem strategicznym jest stworzenie biura reklamy do obsługi kanałów w celu zwiększenia przychodów i dostarczania szerszego wachlarza produktów reklamodawcom. Na ten moment usługi są outsourcowane, ale docelowo otworzenie własnego biura reklamy dla czterech kanałów ma ogromny sens. Niemniej jednak w pierwszej kolejności, skupiamy się na uruchomieniu News 24, rozwoju Biznes 24 i zwiększeniu oferty programowej kanałów, a co z tym idzie dostępności i oglądalności.
Kiedy ruszy kanał News 24?
Ewelina Kachniarz: Produkcja kanału zostanie uruchomiona do końca stycznia. Następnie stopniowo będzie udostępniana przez operatorów telewizyjnych. Docelowo chcemy, żeby ta telewizja była dostępna też na kanałach internetowych. Dodatkowo oprócz przekazywania rzetelnych informacji, News 24 ma też edukować społeczeństwo. Stacja oczywiście ma być ciekawa, ale przede wszystkim rzetelna.
Ewelina Kachniarz (fot. materiały prasowe)
Jak ma wyglądać zapowiadana współpraca News 24 z samorządami?
Ewelina Kachniarz: News 24 będzie kanałem informacyjnym, ale też platformą umożliwiającą przedstawicielom samorządów przedstawianie swoich poglądów. Będą oni mogli na antenie opowiedzieć np. o tym, jak decyzje władz centralnych wpływają na lokalne społeczności. Będą mogli też chwalić się tym, co u nich się dzieje. Szczegóły na pewno zostaną przedstawione bliżej uruchomienia stacji.
Jak Wasza inwestycja przełoży się na program Biznes 24?
Kamil Bilecki: Większe pieniądze to oczywiście szersza oferta programu i podniesienie jego atrakcyjności, co przekłada się na zróżnicowanie widzów i powiększenia widowni i zyski z reklam. Chcemy, aby kanał dostarczał treści nie tylko dla profesjonalnych inwestorów, ale też dla mniejszych przedsiębiorców, którzy prowadzą choćby warsztat samochodowy, czy też dla osób, które zastanawiają się, w co zainwestować pieniądze. Docelowo chcielibyśmy, aby kanałem uzupełniającym telewizję była aplikacja działającą pod marką Biznes 24, która będzie stanowiła niezbędne narzędzia dla inwestorów. Ponadto mocno stawiamy na portale informacyjne pod markami Biznes 24 i News 24.
Jakie plany macie wobec kanałów 13.tv i E-sport?
Kamil Bilecki: Na dalszy rozwój kanału E-sport przyjedzie czas pewnie w drugim kwartale przyszłego roku, a w drugiej połowie roku na kanał 13.tv, który w tej chwili jest trochę uśpiony i ma niewielką dystrybucję. Wykorzystanie potencjału tego kanału i zaplecza technicznego to stworzenie z niego stacji ogólnej, jak Polsat czy TVN.
Zapowiadacie kolejne inwestycje w media.
Kamil Bilecki: Tak, szukamy, rozglądamy się, analizujemy. Nasze wejście na ten rynek jest zauważalne, ale będziemy chcieli zwiększać tę skalę.
***
Kamil Bilecki od 16 lat jest związany z rynkiem kapitałowym. Obecnie jest prezesem zarządu i głównym akcjonariuszem Tier Investment oraz członkiem rady nadzroczej Astro.
Ewelina Kachniarz posiada ponad 10-letnie doświadczenie na rynku inwestycyjnym i nieruchomości komercyjnych. Jest partnerem współzarządzającym w Tier Investment oraz członkinią rady nadzroczej Astro.
(MNIE, 10.12.2021)